Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban = Digital Transformation in the Hungarian Business Services Centers |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/6118/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Automatizálás, gépesítés Subject = Service management Type = Article |
Cím: |
Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban = Digital Transformation in the Hungarian Business Services Centers
|
Létrehozó: |
Marciniak, Róbert
Móricz, Péter
Baksa, Máté
|
Dátum: |
2020
|
Téma: |
Automatizálás, gépesítés
Service management
|
Tartalmi leírás: |
Az üzleti szolgáltató szektor az elmúlt 15 év legdinamikusabban fejlődő szektorra volt nem csupán
Magyarországon, de az egész közép-kelet európai régióban. A Magyarországon működő mintegy 110
üzleti szolgáltató központ nagyjából 55.000, több idegen nyelvet is beszélő, diplomást foglalkoztat
közvetlenül, így jelentős hatással van a szolgáltató szektor hazai fejlődésére. Csakúgy, mint a gazdaság
más szegmenseiben is, az üzleti szolgáltató szektorban is jelentős fejlesztések indultak el a digitalizáció
új hullámával. A kutatás célja annak megértése, hogy a digitalizáció és az automatizáció legújabb
trendjei milyen technológiai fejlesztésekkel járulnak hozzá az üzleti szolgáltató szektor működéséhez.
Ez a tanulmány egy több éves kutatási program szakirodalom kutatásának rövidített összefoglalását és
első empirikus eredményeit ismerteti. A célok érdekében egy kiterjedt kérdőíves és interjús kutatássorozat
készült a hazai szolgáltató központok vezetőivel. A kutatás során feltárásra kerültek az üzleti
szolgáltató szektor jelenlegi digitális érettségi szintje, azonosításra került, mely új digitális
technológiáknak van a legnagyobb szerepe az átalakulásban, milyen e technológiák elterjedtsége,
hozzájárulása a szervezeti működéshez és milyen projektmenedzsment kihívásokat jelent ezek
bevezetése. A kutatás további eredményeként számos hipotézis fogalmazódott meg, hogy a digitalizáció
hogyan hat a szektor jövőjére, milyen átalakulások várhatóak a digitális transzformáció
eredményeképpen az üzleti szolgáltató központok alkalmazotti létszámára, nyújtott szolgáltatások
hozzáadott értékére, a szolgáltató központok szervezeti hierarchiában és más szervezetekkel való
értékláncban való elhelyezkedésére nézve.
=
The business service sector has been the most dynamically developing sector in the past 15 years not only
in Hungary but in the whole Central Eastern European region. Now approximately 110 business service
centers operating in Hungary employ about 55,000 foreign language graduates directly, thus having a
significant impact on the domestic development of the service sector. As in other segments of the economy,
significant advances have been made in the business services sector as well with the new wave of digitization.
The aim of research was to reveal the latest developments in digitalization and automation that will
contribute to the efficiency goals of the business service sector. An extensive questionnaire and interview
research were conducted in participation with the management of domestic service centers. The research
revealed the current level of digital maturity in the Hungarian business service sector, identified which new
digital technologies have the greatest role in transformation, the prevalence of the latest digitization and
automation technologies, their contribution to organizational operation, and the project management
challenges that these technologies face. As an additional result of the research, a number of hypotheses
were formulated on how digitization affects the future of the sector, as a result of digital transformation
what kind of transformations are expected in the number of employees of business service centers, with the
added value of the services provided, where the service centers will be in the organizational hierarchy and
the value chain with other organizations in few years.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Marciniak, Róbert and Móricz, Péter and Baksa, Máté (2020) Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban = Digital Transformation in the Hungarian Business Services Centers. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK (2). pp. 116-140. DOI http://doi.org/10.33565/MKSV.2020.02.07
|
Kapcsolat: |