Ugrás a tartalomhoz

A frissdiplomások kompetenciái és a bérek kapcsolata. A kompetenciafejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/116601/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata: LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy: HD3 Labor / munkaügy: HD34 Salaries / bérek
Type = Article
Cím:
A frissdiplomások kompetenciái és a bérek kapcsolata. A kompetenciafejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban
Létrehozó:
Sipos, Norbert
Kuráth, Gabriella
Gyarmatiné Bányai, Edit
Kiadó:
Közgazdasági Szemle Alapítvány
Dátum:
2020
Téma:
HD34 Salaries / bérek
LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Tartalmi leírás:
A tanulmány a frissdiplomások kompetenciái és a munkahelyi sikeresség, ezen belül a bérek közötti összefüggésekkel foglalkozik a Diplomás Pályakövető Rendszer adatai alapján. A szerzők kísérletet tesznek a felsőoktatási kompetenciafejlesztés lehetőségeinek a bemutatására is. A 2014 és 2017 között a Pécsi Tudományegyetem végzettjei körében zajlott 6190 fős mintán OLS-regresszióval kimutatták, hogy a részvételi és a módszertani kompetenciák hosszú távon pozitívan hatnak a fizetésekre. Az eredmények alapján két fő irányban indultak el kezdeményezések. Az egyik az oktatási módszerek bővítése és módosítása, részben a hallgatók kompetenciáinak fejlesztése érdekében, a másik irány a hallgatói szolgáltatások keretében elindított kompetenciafejlesztési projektek, mint például mentoring, fejlesztő műhelyek, tréningek.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I21, J24, J31.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Sipos, Norbert and Kuráth, Gabriella and Gyarmatiné Bányai, Edit (2020) A frissdiplomások kompetenciái és a bérek kapcsolata. A kompetenciafejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 67 (11). pp. 1130-1153. ISSN 0023-4346
Kapcsolat:
MTMT:31654363 10.18414/KSZ.2020.11.1130