Ugrás a tartalomhoz

A black market for upvotes and likes

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/115856/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés: HE2 Communications / hírközlés
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BJ Ethics / erkölcstan: BJ4 Professional,occupational ethics / hivatáserkölcs
Type = Article
Cím:
A black market for upvotes and likes
Létrehozó:
Héder, Mihály
Kiadó:
INFONIA Alapítvány
Dátum:
2019
Téma:
BJ4 Professional,occupational ethics / hivatáserkölcs
HE2 Communications / hírközlés
Tartalmi leírás:
This article investigates controversial online marketing techniques that involve buying hundreds or even thousands of fake social media items, such as likes on Face- book, Twitter and Instagram followers, Reddit upvotes, mailing list subscriptions, and YouTube subscribers and likes. The findings presented here are based on an analysis of 7,426 “campaigns” posted on the crowdsourcing platform microworkers.com over a 365 day (i.e., year-long) period. These campaigns contained a combined 1,856,316 microtasks with a net budget of USD 208,466.
Nyelv:
angol
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Héder, Mihály (2019) A black market for upvotes and likes. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 19 (4). pp. 18-39. ISSN 1587-8694
Kapcsolat:
doi:10.22503/inftars.XIX.2019.4.2
Létrehozó:
cc_by_nc_nd