Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A black market for upvotes and likes |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/115856/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés: HE2 Communications / hírközlés Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BJ Ethics / erkölcstan: BJ4 Professional,occupational ethics / hivatáserkölcs Type = Article |
Cím: |
A black market for upvotes and likes
|
Létrehozó: |
Héder, Mihály
|
Kiadó: |
INFONIA Alapítvány
|
Dátum: |
2019
|
Téma: |
BJ4 Professional,occupational ethics / hivatáserkölcs
HE2 Communications / hírközlés
|
Tartalmi leírás: |
This article investigates controversial online marketing techniques that involve buying hundreds or even thousands of fake social media items, such as likes on Face- book, Twitter and Instagram followers, Reddit upvotes, mailing list subscriptions, and YouTube subscribers and likes. The findings presented here are based on an analysis of 7,426 “campaigns” posted on the crowdsourcing platform microworkers.com over a 365 day (i.e., year-long) period. These campaigns contained a combined 1,856,316 microtasks with a net budget of USD 208,466.
|
Nyelv: |
angol
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Héder, Mihály (2019) A black market for upvotes and likes. INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 19 (4). pp. 18-39. ISSN 1587-8694
|
Kapcsolat: |
doi:10.22503/inftars.XIX.2019.4.2
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd
|