Ugrás a tartalomhoz

A zenei nevelés közoktatási funkcióit és programját meghatározó oktatáspolitikai és pedagógiai tévképzetek = Educational Policy Concepts about the Function and Programme of Music Education

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/110714/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Subject = M Music and Books on Music / zene, szövegkönyvek, kották: MT Musical instruction and study / zeneoktatás, zenetanulás
Type = Article
Cím:
A zenei nevelés közoktatási funkcióit és programját meghatározó oktatáspolitikai és pedagógiai tévképzetek = Educational Policy Concepts about the Function and Programme of Music Education
Létrehozó:
Gönczy, László
Kiadó:
John von Neumann University
Dátum:
2015
Téma:
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
MT Musical instruction and study / zeneoktatás, zenetanulás
Tartalmi leírás:
A magyar zenei nevelés programját a Nemzeti Alaptanterv határozza meg. Mind a 2007-es, mind a 2012-es verzió különleges fontosságot tulajdonít a művészetek, ezen belül a zene iskolai jelenlétének, utal annak zenén túli képességfejlesztő hatásaira is. A konkrétumokat azonban pontatlan, illetve rosszul definiált fogalmak terhelik. Tisztázatlan marad a zenei írás-olvasás jelentősége; elkülönített tevékenységként jelenik meg az aktív zenélés, és a zenehallgatás. A kitűzött célok elérésének időszükségletével egyáltalán nem számol a tanterv, az ennek felméréséhez szükséges zeneiskolai tapasztalatokkal és tudományos eredményekkel sem, A cikk reflektál a zenei nevelésnek az iskola egészében elfoglalt helyzetére, ide értve az 1920- as évek óta megfogalmazott iskolakritikai észrevételeket, és azokat a társadalmi és gazdasági körülményeket, amelyek nehezítik a szociális és kulturális értékek képviseletét.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Gönczy, László (2015) A zenei nevelés közoktatási funkcióit és programját meghatározó oktatáspolitikai és pedagógiai tévképzetek = Educational Policy Concepts about the Function and Programme of Music Education. GRADUS, 2 (1). pp. 135-143. ISSN 2064-8014
Kapcsolat: