Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A magyarországi vasúthálózat "gyenge láncszemei" |
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/108870/ |
|---|---|
| Archívum: | REAL |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = U Military Science / hadtudomány: U1 Military Science (General) / hadtudomány általában Subject = T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok: TF Railroad engineering and operation / vasútépítés és üzemeltetés Type = Book Section |
| Cím: |
A magyarországi vasúthálózat "gyenge láncszemei"
|
| Létrehozó: |
Tóth, Bence
|
| Kiadó: |
Széchenyi István Egyetem - Közlekedéstudományi Egyesület
|
| Dátum: |
2020-02-15
|
| Téma: |
TF Railroad engineering and operation / vasútépítés és üzemeltetés
U1 Military Science (General) / hadtudomány általában
|
| Tartalmi leírás: |
A magyarországi vasúthálózat a világon a negyedik legsűrűbb. Ennek ellenére mind a teher-, mind a személyforgalom legnagyobb hányada relatíve kevés számú vasúti fővonalon bonyolódik. Azon állomások tehát, melyek több fővonalnak is részei, kiemelt szerepet játszanak a hálózatban. Az azonban nem triviális, hogy melyek azok a „másodvonalbeli” hálózati elemek, melyek nélkül egyáltalán nem is képzelhető el forgalom. Ennek meghatározásához jelen kutatásban a magyarországi vasúthálózat viselkedését vizsgálom véletlen zavar és célzott támadás esetén. A kutatás egyik megválaszolandó kérdése, hogy a magyarországi vasúthálózat ún. skálafüggetlen tulajdonságú-e, illetve a hálózati elemek mekkora részének kiesése esetén csökken jelentős mértékben a hálózat funkcionalitása. A kutatás másik célja a kiemelten védendő hálózati elemek azonosítása volt, azon állomások és állomásközök beazonosítása, melyek szimultán rombolása a leggyorsabban bénítaná meg a rendszert. Ennek meghatározásához több támadási stratégiát is vizsgálok. Az eredmények azt mutatják, hogy a hálózat már 6-8 megfelelően megválasztott állomás vagy állomásköz kiesése esetén egymás számára elérhetetlen „szigetekre” esik szét; a konkrét hálózati elemek azonban jelentősen különböznek a vizsgált stratégiától függően.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Tóth, Bence (2020) A magyarországi vasúthálózat "gyenge láncszemei". In: Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia. Széchenyi István Egyetem - Közlekedéstudományi Egyesület, Győr, pp. 1-10.
|
| Kapcsolat: |