Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
„A kockázat megmarad, csak az érzet változik” – Tranzakciós és kapcsolati preferenciák a projekttípusú üzleti szolgáltatások piacán |
| Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4000/ |
|---|---|
| Archívum: | Corvinus Kutatások |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Service management Type = Article |
| Cím: |
„A kockázat megmarad, csak az érzet változik” –
Tranzakciós és kapcsolati preferenciák a projekttípusú üzleti
szolgáltatások piacán
|
| Létrehozó: |
Veres, Zoltán
|
| Kiadó: |
Corvinus University of Budapest, School of Management
|
| Dátum: |
2007
|
| Téma: |
Marketing
Service management
|
| Tartalmi leírás: |
A kapcsolati paradigma a marketingben számos jelentésváltozáson ment át az elmúlt negyedszázadban.
A kapcsolati marketing azonban lényegében kapcsolati jövedelmezőség. Ebből a nézőpontból a tranzakciós
és a kapcsolati szemlélet csak egy dologban különbözik: a nézőpont időtávjában. A vállalati gyakorlatban
a tranzakciós és a kapcsolati orientáció sosem különül el egymástól. Hogy melyik dominál,
az partner-, ügylet-, sőt ügyleti fázisfüggő. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy a tölcsérmodellel
jellemezhető kockázati térben a projekt egyes fázisaiban hogyan alakulnak az eladó-vevő diád tranzakciós
kontra kapcsolati preferenciái. A kutatás-módszertani megközelítés kvalitatív, feltáró jellegű.
Az elméleti koncepció verifikálására párhuzamos szállítói és beszerzői szakértői interjúk szolgáltak.
A toborzott válaszadók között a hagyományos engineering vállalatokon túl a b2b projektpiac más szereplői
(reklámpiac, piackutatás vagy üzleti rendezvényszervezés) is megtalálhatók. A projektek egyedisége
abban is megnyilvánul, hogy – különösen vevői oldalon – más és más kompetenciát igényelnek.
A projektpiaci tranzakciós kontra kapcsolati dilemma szerint: miközben a rendszertermék egyedisége
és komplexitása rendkívül fontossá tenné a kapcsolat intenzifikálását, a diszkontinuitás és részben az
egyediség ennek ellentmond (lásd a D-U-C modellt). A jelenség mélyebb megértése segítheti a szállítói
magatartás proaktívabbá tételét.
|
| Nyelv: |
magyar
magyar
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
Veres, Zoltán (2007) „A kockázat megmarad, csak az érzet változik” – Tranzakciós és kapcsolati preferenciák a projekttípusú üzleti szolgáltatások piacán. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (9). pp. 51-64. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.09.05
|
| Kapcsolat: |
10.14267/VEZTUD.2007.09.05
|