Ugrás a tartalomhoz

A kényszerített önkiszolgálás elfogadásának előzményei és következményei a BKK-automaták példáján keresztül

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/3824/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Subject = Service management
Subject = Knowledge economy, innovation
Type = Article
Cím:
A kényszerített önkiszolgálás elfogadásának előzményei és következményei a BKK-automaták példáján keresztül
Létrehozó:
Kenesei, Zsófia
Cserdi, Zsófia
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2018-12
Téma:
Knowledge economy, innovation
Marketing
Service management
Tartalmi leírás:
A mindennapi élet során egyre többször találkozni önkiszolgáló technológiákkal (továbbiakban SST=self-service technology), amelyekkel az ember saját maga végezhet el olyan szolgáltatáselemeket, amelyekhez korábban egy alkalmazott segítségét kellett igénybe vennie. A szolgáltatóvállalatok különböző módon terelhetik fogyasztóikat az új módszer használatának irányába, melynek legradikálisabb megvalósulási formája a kényszerítés, azaz az eredeti kiszolgálási opció elvétele. A szerzők kutatása egy új, empirikus tanulmányokra alapozott elméleti modellt tesztel, melynek középpontjában a kényszerített használattal bevezetett önkiszolgáló technológia elfogadása áll. Az újfajta gondolkodási keret egy valós környezetben vizsgálja ennek előzményeit és következményeit. A kutatás alapjaként szolgálhatott a kényszerített használat teljes megvalósulásának hazai példája, a BKK jegy- és bérletautomaták bevezetése. Ezek a kioszk alapú önkiszolgáló technológiák relatíve hirtelen léptek a pénztárak helyére, kiváltva ezzel a személyes jegyértékesítést. Eredményeik alapján a kényszerített használattal bevezetett önkiszolgáló kioszk elfogadásában az automata észlelt teljesítménye játssza a legnagyobb szerepet, valamint fontos fogyasztói jellemzőként az interakcióra való igény. Mindazonáltal az elfogadási folyamat kulcsfontosságú hatású a vállalathoz fűződő fogyasztói attitűd alakulásában.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Kenesei, Zsófia and Cserdi, Zsófia (2018) A kényszerített önkiszolgálás elfogadásának előzményei és következményei a BKK-automaták példáján keresztül. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (12). pp. 4-10. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.01
Kapcsolat: