Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A kényszerített önkiszolgálás elfogadásának előzményei és következményei a BKK-automaták példáján keresztül |
| Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/3824/ |
|---|---|
| Archívum: | Corvinus Kutatások |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Service management Subject = Knowledge economy, innovation Type = Article |
| Cím: |
A kényszerített önkiszolgálás elfogadásának előzményei és következményei a BKK-automaták példáján keresztül
|
| Létrehozó: |
Kenesei, Zsófia
Cserdi, Zsófia
|
| Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
| Dátum: |
2018-12
|
| Téma: |
Knowledge economy, innovation
Marketing
Service management
|
| Tartalmi leírás: |
A mindennapi élet során egyre többször találkozni önkiszolgáló technológiákkal (továbbiakban SST=self-service technology), amelyekkel az ember saját maga végezhet el olyan szolgáltatáselemeket, amelyekhez korábban egy alkalmazott segítségét kellett igénybe vennie. A szolgáltatóvállalatok különböző módon terelhetik fogyasztóikat az új módszer használatának irányába, melynek legradikálisabb megvalósulási formája a kényszerítés, azaz az eredeti kiszolgálási opció elvétele. A szerzők kutatása egy új, empirikus tanulmányokra alapozott elméleti modellt tesztel, melynek középpontjában a kényszerített használattal bevezetett önkiszolgáló technológia elfogadása áll. Az újfajta gondolkodási keret egy valós környezetben vizsgálja ennek előzményeit és következményeit. A kutatás alapjaként szolgálhatott a kényszerített használat teljes megvalósulásának hazai példája, a BKK jegy- és bérletautomaták bevezetése. Ezek a kioszk alapú önkiszolgáló technológiák relatíve hirtelen léptek a pénztárak helyére, kiváltva ezzel a személyes jegyértékesítést. Eredményeik alapján a kényszerített használattal bevezetett önkiszolgáló kioszk elfogadásában az automata észlelt teljesítménye játssza a legnagyobb szerepet, valamint fontos fogyasztói jellemzőként az interakcióra való igény. Mindazonáltal az elfogadási folyamat kulcsfontosságú hatású a vállalathoz fűződő fogyasztói attitűd alakulásában.
|
| Nyelv: |
magyar
magyar
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
Kenesei, Zsófia and Cserdi, Zsófia (2018) A kényszerített önkiszolgálás elfogadásának előzményei és következményei a BKK-automaták példáján keresztül. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (12). pp. 4-10. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.01
|
| Kapcsolat: |