Ugrás a tartalomhoz

„Különlegesnek lenni.” Középiskolások tanulási célú mobilitását meghatározó attitűdök, motivációk

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/74056/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = J Political Science / politológia: JU Emigration and immigration / kivándorlás, bevándorlás
Subject = H Social Sciences / társadalomtudományok: HM Sociology / társadalomkutatás: HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
Type = Article
Cím:
„Különlegesnek lenni.” Középiskolások tanulási célú mobilitását meghatározó attitűdök, motivációk
Létrehozó:
Dabasi-Halász, Zsuzsanna
Lipták, Katalin
Horváth, Klaudia
Kiadó:
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
Dátum:
2017
Téma:
HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
JU Emigration and immigration / kivándorlás, bevándorlás
Tartalmi leírás:
A fiatalok vándorlása jelentős társadalmi és gazdasági előnyökkel és hátrányokkal jár. A folyamatok irányíthatóságával kapcsolatban számos – akár ellentétes végkövetkeztetésű – elméleti és gyakorlati kutatás foglalkozott, amelyek azonban egyetértettek abban, hogy a folyamatok mélyebb megismerése elengedhetetlen. Ebben a tanulmányban a magyarországi középiskolás diákok tanulási célú mobilitásának jellemzőit elemezzük. A kutatás keretében 17 irányított interjút készítettünk olyan diákokkal, akik legalább 3 hónapot tanultak az Európai Unió valamely tagországában, illetve szakértői mélyinterjúkat folytattunk. Bemutatjuk, hogy a középiskolás diákok mobilitási döntésében mekkora szerepet játszik például a szülői „nyomás”, a baráti kapcsolatok és a „referenciaközeg” véleménye. Azt is tanulmányoztuk, hogy akik középiskolás korukban vállalják a külföldi tanulmányokat, hamarabb válnak-e „éretté”, vagyis azt, hogy a diákok személyiségében milyen változást okoztak a külföldön töltött hónapok, milyen kapcsolatokat építettek ki, milyen utat jártak be, hogy „különlegessé váljanak” a mobilitásban részt nem vevő társaikkal szemben. Kutatásunk kiterjed a mobilitási árnyoldalak feltárására is.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Dabasi-Halász, Zsuzsanna and Lipták, Katalin and Horváth, Klaudia (2017) „Különlegesnek lenni.” Középiskolások tanulási célú mobilitását meghatározó attitűdök, motivációk. Tér és Társadalom, 31 (4). pp. 53-75. ISSN 2062-9923
Kapcsolat:
doi: 10.17649/TET.31.4.2893
Létrehozó:
cc_by_nc_nd