Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A tehetséggondozás változási kényszere |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/8807/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában: L11 Teaching methods / oktatásmódszertan Subject = L Education / oktatás: LA History of education / neveléstörténet Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában Type = Article |
Cím: |
A tehetséggondozás változási kényszere
|
Létrehozó: |
Gyarmathy, Éva
|
Kiadó: |
Janus Pannonius Tudományegyetem
|
Dátum: |
2013
|
Téma: |
BF Psychology / lélektan
BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
L1 Education (General) / oktatás általában
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
LA History of education / neveléstörténet
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
|
Tartalmi leírás: |
Tehetséggondozásunk nagy lehetőség előtt állt a Géniusz Program1 indulásakor. Egyedülálló tehetségpont hálózat kialakítása indult meg. A folyamat azonban megakadt, és a háló nem hálóként működik. Lényegében sikerült leképezni a tehetséggondozás korábbi problémáit: azonosításra kerültek a kiváló működésűnek ítéltek, ezek kiválogatás után előnyökhöz jutnak.
A várt és mindenkinek előnyt jelentő együttműködés helyett vetélytársi helyzet alakult ki. A tehetségpontok versengenek a forrásokért, és nem együttműködnek, hogy a sokféleségükkel a lehetőségeket maximalizálják. Tehetséggondozásunk benne ragadt az egyoldalú mechanisztikus szemléletben, és ennek megfelel a tehetséggondozási rendszerünk.
Ezenközben a nemzetközi szakirodalomban a hálózatosodáshoz is jobban illő rendszerszemléletű tehetséggondozási modellek jelentek meg, de Magyarországon alig jutottak érvényre.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233
|
Kapcsolat: |