Ugrás a tartalomhoz

A tehetséggondozás változási kényszere

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/8807/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában: L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
Subject = L Education / oktatás: LA History of education / neveléstörténet
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan
Subject = L Education / oktatás: LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Type = Article
Cím:
A tehetséggondozás változási kényszere
Létrehozó:
Gyarmathy, Éva
Kiadó:
Janus Pannonius Tudományegyetem
Dátum:
2013
Téma:
BF Psychology / lélektan
BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
L1 Education (General) / oktatás általában
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
LA History of education / neveléstörténet
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Tartalmi leírás:
Tehetséggondozásunk nagy lehetőség előtt állt a Géniusz Program1 indulásakor. Egyedülálló tehetségpont hálózat kialakítása indult meg. A folyamat azonban megakadt, és a háló nem hálóként működik. Lényegében sikerült leképezni a tehetséggondozás korábbi problémáit: azonosításra kerültek a kiváló működésűnek ítéltek, ezek kiválogatás után előnyökhöz jutnak. A várt és mindenkinek előnyt jelentő együttműködés helyett vetélytársi helyzet alakult ki. A tehetségpontok versengenek a forrásokért, és nem együttműködnek, hogy a sokféleségükkel a lehetőségeket maximalizálják. Tehetséggondozásunk benne ragadt az egyoldalú mechanisztikus szemléletben, és ennek megfelel a tehetséggondozási rendszerünk. Ezenközben a nemzetközi szakirodalomban a hálózatosodáshoz is jobban illő rendszerszemléletű tehetséggondozási modellek jelentek meg, de Magyarországon alig jutottak érvényre.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233
Kapcsolat: