Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A disztributív igazságosság fogalmának értelmezése a szolgáltatóvállalat nézőpontjából |
| Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2710/ |
|---|---|
| Archívum: | Corvinus Kutatások |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Service management Subject = Psychology Type = Article |
| Cím: |
A disztributív igazságosság fogalmának értelmezése a szolgáltatóvállalat nézőpontjából
|
| Létrehozó: |
Kolos, Krisztina
Kenesei, Zsófia
Szilvai, Zsolt
|
| Kiadó: |
Corvinus University of Budapest, School of Management
|
| Dátum: |
2017-02
|
| Téma: |
Marketing
Psychology
Service management
|
| Tartalmi leírás: |
A szerzők cikkükben arra keresik a választ, hogy a szolgáltatóvállalatok hogyan értelmezik a disztributív igazságosság fogalmát a panaszkezelési gyakorlatuk során, és mindezt hogyan tudják az alkalmazottak a hibás szolgáltatásesemény megtörténtekor megvalósítani. Áttekintik a témakör releváns szakirodalmát, összefoglalják az igazságelméletre támaszkodó empirikus kutatásokat. A prototípus-kutatás módszerével megkísérlik feltárni az alkalmazotti reakciók mélyebb okait, és megpróbálják e reakciókat tipizálni. A disztributív igazságosság prototípus-vizsgálatának eredményeként a következő öt dimenziót tárták fel: empátia, bizalom, észlelt érték, érzelmek és attribúciók. Ezután részletesen bemutatják e prototípusok működését és megjelenését a panaszkezelési gyakorlatban, majd további kutatási lehetőségek felvetésével és gyakorlati következtetések megfogalmazásával zárják a tanulmányt.
|
| Nyelv: |
magyar
magyar
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
Kolos, Krisztina, Kenesei, Zsófia and Szilvai, Zsolt (2017) A disztributív igazságosság fogalmának értelmezése a szolgáltatóvállalat nézőpontjából. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (2). pp. 30-39. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.02.03
|
| Kapcsolat: |
10.14267/VEZTUD.2017.02.03
|