Ugrás a tartalomhoz

A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/43959/
Archívum: REAL
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás: BF Psychology / lélektan: BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
Subject = L Education / oktatás: L1 Education (General) / oktatás általában
Type = Article
Cím:
A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében
Létrehozó:
Kékes Szabó, Marietta
Kiadó:
Pannon Egyetem - Gondolat Kiadó
Dátum:
2016
Téma:
BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
L1 Education (General) / oktatás általában
Tartalmi leírás:
A modern pszichológia mentális reprezentációkban való fixálódása nem csupán eltereli a figyelmet a gyermeket körülvevő emberek tárgyhasználat során tanúsított szerepéről, de maguknak a tárgyaknak a pszichológiai jelentőségét is lekicsinyli (Williams és Costall, 2000). Ezen materiális világ azonban számos információt hordoz számunkra kultúránkról és társadalmunk működéséről. A tárgyak pedig mediátorként állnak, és támogatják a gyermekek szocializációját. Azok rendelkezésre állása/elérhetősége, de a játékanyag ismerőssége, érdekessége egyaránt befolyásolják, hogy aktuálisan melyek kerülhetnek a gyermek figyelmi spektrumába, és nyerhetnek prioritást.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Kékes Szabó, Marietta (2016) A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 39-57. ISSN 1215-5233
Kapcsolat:
MTMT:3156910; doi:10.17543/ISKKULT.2016.10.39