Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/38756/ |
---|---|
Archívum: | REAL |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = L Education / oktatás: LC Special aspects of education / speciális oktatási formák Type = Article |
Cím: |
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban
|
Létrehozó: |
Mező, Katalin
|
Kiadó: |
Debreceni Egyetem
|
Dátum: |
2015
|
Téma: |
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
|
Tartalmi leírás: |
E tanulmányban a pszichometriai kreativitástesztek teszt-reteszt megbízhatóságát és
intelligenciával való kapcsolatát elemezzük. Minta: n=107 (66 férfi, 41 nő) gimnazista. Módszer: 2011-ben felvettük a verbális Szokatlan használat és a figurális Körök kreativitásteszteket és (kiegészítő vizsgálatként) az APM intelligenciatesztet, majd 2014-ben e vizsgálatokat megismételtük. Eredmények:a kreativitásvizsgáló eljárások esetében hasonlóan mérsékelt együttjárásokat tapasztaltunk (rs=0,30-0,51), mint az intelligencia-vizsgálat
esetében (r=0,53). Az elővizsgálatok során magasabb pontszámokat szerző tanulók inkább érnek el nagyobb pontszámkülönbséget az elő-és utótesztben, mint az elővizsgálatban alacsonyabb pontszámot szerző tanulók (rs=0,28-0,57).
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Mező, Katalin (2015) A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 41-53. ISSN 2498-5368
|
Kapcsolat: |
DOI 10.18458/KB.2015.1.41
|
Létrehozó: |
cc_by_nc
|