Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A proaktív marketing hatása a piaci teljesítményre válság idejében: hazai tanulságok |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/2043/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Business economics Subject = Management, business policy, business strategy Subject = Business organisation Type = Conference or Workshop Item |
Cím: |
A proaktív marketing hatása a piaci teljesítményre válság idejében: hazai tanulságok
|
Létrehozó: |
Kolos, Krisztina
Gyulavári, Tamás
|
Dátum: |
2015-08-27
|
Téma: |
Business economics
Marketing
Business organisation
Management, business policy, business strategy
|
Tartalmi leírás: |
A 2008/09-es recesszió súlyosan érintette Európát, ugyanakkor ez a hatás eltérő mértékű volt az egyes országok tekintetében. A gazdasági válság soha nem tud "megfelelő időpontban" érkezni, Magyarországot azonban különösen törékeny állapotában érte el, amely egy hosszabb időszakra elnyúló kilábalási folyamathoz vezetett. A romló környezeti feltételek ugyanakkor az egyes vállalatok szintjén más és más reakciókat válthatnak ki, attól függően, hogyan észlelik az abból fakadó veszélyeket és lehetőségeket. A proaktív marketing azt a vállalati attitűdöt testesíti meg, amely során a döntéshozók a válságot lehetőségként kezelik, és ehhez igazítják marketingstratégiájukat.
Jelen tanulmány célja, hogy hozzájáruljon a proaktív marketing hatását vizsgáló, a nemzetközi szakirodalomban egyre népszerűbb kutatási irányzathoz. A 173 vállalat marketing vezetőinek megkérdezésén alapuló kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy válság idején a proaktív marketing pozitív hatással van a piaci teljesítményre, ugyanakkor elsősorban a nagyobb méretű vállalatok képesek sikeresen implementálni az erre épülő stratégiákat, és alkalmazni az azt támogató eszközöket.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Kolos, Krisztina and Gyulavári, Tamás ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1358-786X <https://orcid.org/0000-0003-1358-786X> (2015) A proaktív marketing hatása a piaci teljesítményre válság idejében: hazai tanulságok. In: Marketing hálózaton innen és túl: Az egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXI. Országos konferenciája, 2015. augusztus 27-28., Budapest.
|
Kapcsolat: |