Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Matematikatanulási problémák hatékony és preventív mérése, terápiareleváns diagnosztikája.A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata és Előszűrő eljárása 1-4. |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/118567 |
|---|---|
| Archívum: | EDIT |
| Gyűjtemény: |
Oktatási anyagok
Oktatási anyagok (BGGYK) |
| Cím: |
Matematikatanulási problémák hatékony és preventív mérése, terápiareleváns diagnosztikája.A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata és Előszűrő eljárása 1-4.
|
| Létrehozó: |
unknown
|
| Közreműködő: |
Dékány, Judit
Diszkalkulia Kutatócsoport
|
| Kiadó: |
Logopédia Kiadó
|
| Dátum: |
2017
|
| Téma: |
diszkalkulia vizsgáló csomag
DPV, E-DPV (1-4.)
|
| Tartalmi leírás: |
A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata (DPV) gyógypedagógiai vizsgáló eljárás, az ELTE Gyakorló Gyógypedagógiai és Logopédiai Szakszolgálat, Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Országos Gyógypedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény diszkalkulia munkacsoportja által kidolgozott Dékány–Juhász-féle diszkalkulia pedagógiai vizsgálat neuropszichológiai kutatásokkal alátámasztott, megújított és sztenderdizált változata. A DPV koncepciója azon alapul, hogy a számolásban résztvevő numerikus rendszerek és egyéb, nem matematika-specifikus rendszerek (részképességek) különböző módokon és szinteken diszfunkcionálhatnak – hátterét adva a specifikus számolástanulási zavar (fejlődési diszkalkulia) és a matematikatanulási nehézség kialakulásának. A teszt feladatai adott életkorokhoz rendelt fejlődési fázisokhoz igazodnak. A vizsgálat a hibaelemzés módszerével és objektív kritériumokkal térképezi fel a diszkalkuliára utaló tipikus hibákat, majd további szempontokat ad az egyéb részképességek működésének megfigyeléséhez és a gondolkodási, kompenzáló stratégiák számbavételéhez. A hangsúlyozottan egyéni vizsgálóeljárás átfogó képet ad a gyermek matematikai és kognitív képességeinek szintjéről. Az egyéni teljesítményprofil alapján lehetővé válik a fejlődési diszkalkulia (súlyos tanulási zavar) és a tanulási nehézség elkülönítése, ezeknek megfelelően az egyénre szabott terápiás célok, feladatok és módszerek meghatározása (terápia-relevancia). Lehetővé válik egyúttal az oktatási/környezeti hátrány okozta elmaradás kiszűrése is, mely alapján megtervezhető a gyermek felzárkóztatása.
Csonkáné Polgárdi Veronika: Ismertető a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatáról óvodás és kisiskolás korúgyermekeknél (1. rész). A Dékány–Juhász-féle diszkalkulia pedagógiai vizsgálatsztenderdizált változata. In.: Gyógypedagógiai Szemle, 40(4), 343–351.
Bevezeto_fejezetek.pdf: Önálló fejezetek
1_mappa.pdf: DPV 3-4. Vizsgáló anyag 5/I − 10-12/F
2_mappa.pdf: Speciális anamnézisek 5/I-12. osztályos tanulók és felnőttkorúak esetében
3_mappa fájljai: DPV 3-4. Értékelés, besorolás, fejlesztési alapelvek
4a_mappa.pdf: Részletes Vizsgálati útmutató, részletes Vizsgáló űrlapok és Értékelő táblázatok (5/I − 10-12/F.)
4b_zip: Kiértékelő rutin (Excel) 5/I − 10-12/F. (összesítés)
4c_mappa.pdf: Összefoglaló DPV 1-4. feladatok, táblázatok (útmutatókkal)
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/other
segédeszköz
|
| Formátum: |
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/zip
application/pdf
|
| Azonosító: |
elte:978-963-89075-9-2
|
| Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|