Ugrás a tartalomhoz

Építési terület: A digitális környezetben adott visszajelzés és a TakeMoreCare mint a művészeti diskurzivitás platformja

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/18319
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Construction Site : On Feedback in Digital Environments and TakeMoreCare as a Site for Artistic Discoursivisation
Építési terület: A digitális környezetben adott visszajelzés és a TakeMoreCare mint a művészeti diskurzivitás platformja
Létrehozó:
Mihajlović Rampre, Lili
Wehrens, Valerie
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2025-11-19
Téma:
művészeti diskurzus
grounded theory
előadás-performansz
tanulmányok utáni időszak
Tartalmi leírás:
A cikk a TakeMoreCare elnevezésű, a németországi független előadóművészeti szcénában művészek által létrehozott visszajelzési platformot vizsgálja; a konstruktivista grounded theory alapján elemzi, milyen szerepet játszik a TMC a tanulmányokat követő támogatás hiányából, a gazdasági nehézségekből és a hiányos visszajelzési struktúrából eredeztethető űr kezelésében. A platformot a művészeti diskurzus, az intézménykritika és a digitális munkavégzés kontextusában helyezzük el, feltárva, hogyan navigálnak a művészek az önképzés, a kollegiális eszmecsere és a tudástermelés tereiben. A tanulmány kitér a digitális eszközök hatásaira, a digitális piacosítás kortárs kritikájára és az intézményi függés problémáira. A kutatás előadás-performanszként került bemutatásra, a tudás közvetíthetőségére és megtestesítésére fókuszálva, ami megerősítette a diskurzivitásra és digitális összefonódásokra vonatkozó témákat, valamint azt vizsgálta, hogyan befolyásolják az intézményi és digitális keretrendszerek a művészi gondolkodást és gyakorlatot. Az eredmények elsősorban leíró jellegűek – feltárják a TMC szerkezetét és működését –, ugyanakkor feltáró jellegűek, mivel azt vizsgálják, miként keresztezi egymást a digitalitás, az önszerveződés és a kollektív diskurzusalkotás. Végül a tanulmány a TMC-t az alkotói ágencia gyakorlótereként értelmezi, rávilágítva arra, hogyan tudnak a művészek beavatkozni saját gyakorlatuk diskurzív feltételeibe és azokat intézményes kereteken kívül újraformálni. 
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.6.2.131-152
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 6 szám 2 (2025); 107-152
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.6.2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2025 Lili Mihajlović Rampre, Valerie Wehrens