Ugrás a tartalomhoz

 

SQL programozási felmérők fejlesztése oktatási játékokkal: Egy gamifikált megközelítés

  • Metaadatok
Tartalom: http://ocs.mtak.hu/index.php/nws/2025/paper/view/188
Archívum: NETWORKSHOP
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
SQL programozási felmérők fejlesztése oktatási játékokkal: Egy gamifikált megközelítés
Létrehozó:
Sándor Király; Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Informatikai Kar
Tamás Balla; Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Informatikai Kar
Roland Király; Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Informatikai Kar
Kiadó:
NETWORKSHOP
Dátum:
2025-10-25 09:17:51
Tartalmi leírás:
Az oktatási játékok széles körű érdeklődést váltottak ki a tanárok és kutatók körében különböző tudományterületeken, mivel képesek bevonni a diákokat, elősegíteni az aktív részvételt és javítani a tanulási eredményeket. Míg a programozás gyakran az algoritmikus gondolkodást helyezi előtérbe, a Strukturált Lekérdező Nyelv (SQL) egy eltérő, deklaratív megközelítést igényel. Ennek támogatására egy SQL tanulási weboldalt fejlesztettünk ki, amely hat oktatási játékot tartalmaz. Weboldalunk átfogó tananyagot kínál azoknak a hallgatóknak, akik szeretnék elsajátítani az SQL különböző utasításait, beleértve a SELECT, UPDATE, DELETE és egyéb parancsokat. Ez a tanulmány azt vizsgálja, hogy ezek a játékok milyen hatást gyakorolnak a hallgatók teljesítményére egy gamifikált online oktatási platform programozási értékeléseiben. A kutatásban összesen 251, 19 és 24 év közötti egyetemi hallgató vett részt. A hallgatók négy zárthelyi dolgozatot írtak. Az első kettő során jelentősen jobban teljesítettek a játékokban, mint a hagyományos környezetben végzett negyedik dolgozatban. Érdekes módon a harmadik dolgozatok eredményei nagyban hasonlítottak a negyedik dolgozat eredményeihez. Ezek az eredmények arra utalnak, hogy az oktatási játékok nemcsak hatékony előkészítő eszközként alkalmazhatók az SQL zárthelyi dolgozatokban, hanem alternatív módszerként is szolgálhatnak azok elvégzésére.Kulcsszavak: SQL-programozás, oktatási játékok, játékosítás, programozási felmérők Enhancing SQL Programming Assessments Through Educational Games: A Gamified ApproachEducational games have gained widespread interest among teachers and researchers across various fields due to their capacity to engage students, foster active participation, and improve learning outcomes. While programming often emphasizes algorithmic thinking, Structured Query Language (SQL) requires a distinct, declarative approach. To address this, we developed an SQL learning website featuring six educational games. Our website offers comprehensive learning materials for students wishing to acquire proficiency in variousSQL statements, including SELECT, UPDATE, DELETE and more. This study examinesthe impact of these games on students’ performance in programming assessments withina gamified online teaching platform. A total of 251 undergraduate students, aged 19 to 24,participated in the research. The students completed four assessments. They performedsignificantly better in the games during the first two assessments compared to the traditionalsetting of the fourth test. Interestingly, the results of the third assessment closelymirrored those of the fourth. These findings suggest that educational games can be effectivelyutilized not only as preparation tools for SQL assessments but also as an alternativemethod for conducting them.Keywords: SQL programming, educational games, programming assessments https://doi.org/10.31915/NWS.2025.2
Nyelv:
magyar
Típus:
Peer-reviewed Paper
Azonosító:
Forrás:
NETWORKSHOP; Networkshop 2025
Létrehozó:
Authors who submit to this conference agree to the following terms:<br/> <strong>a)</strong>&nbsp;Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/">Creative Commons Attribution License</a>, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.<br/> <strong>b)</strong>&nbsp;Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.<br/> <strong>c)</strong>&nbsp;In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.