Ugrás a tartalomhoz

Az automata boltok fogyasztói megítélése

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/46391
Archívum: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Gyűjtemény: Fogyasztói magatartás és piaci alkalmazkodás
Cím:
Consumer Perceptions of Automatic Stores
Az automata boltok fogyasztói megítélése
Létrehozó:
Szűcs, Róbert Sándor
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2025-10-06
Téma:
automata boltok
kasszamentes boltok
fogyasztói elfogadás
döntési fa elemzés
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy a magyar fogyasztók miként viszonyulnak az automata, kassza nélküli boltokhoz, különös tekintettel az attitűdbeli különbségekre demográfiai ismérvek mentén. A kvantitatív kutatás online kérdőíves adatfelvételen alapult, amelyet 9758 fő töltött ki. A válaszok alapján a megkérdezettek 47,3%-a pozitív attitűdöt mutatott az automata boltok kipróbálásával kapcsolatban. A statisztikai elemzések (khí-négyzet próba, Cramer-féle asszociációs vizsgálat, döntési fa modell) alapján szignifikáns összefüggések mutatkoztak a pozitív attitűd és a válaszadók neme, életkora, jövedelme, valamint lakóhelye között, ugyanakkor az asszociációk szorossága jellemzően gyenge volt. A döntési fa modell 60,6%-os prediktív pontosságot ért el, amely alapján a nem, életkor és jövedelem a legrelevánsabb előrejelző tényezők. Az eredmények rámutatnak arra, hogy bár az automatizált értékesítési modellek iránt mutatkozik érdeklődés, az elfogadottság erősen rétegzett; további, nem demográfiai tényezők bevonása szükséges a pontosabb előrejelzéshez.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/jtgf.2025.3.171-185
Forrás:
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 20 szám 3 (2025); 171-185
2676-9867
1788-7593
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2025 Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok