Ugrás a tartalomhoz

 

A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok

  • Metaadatok
Tartalom: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2547/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = felsőoktatás
Típus = Cikk
Tárgyszó = ESG
Tárgyszó = mesterséges intelligencia
Tárgyszó = digitális esélyegyenlőség
Tárgyszó = innovatív működés
Tárgyszó = oktatás módszertan
Tárgyszó = MI
Cím:
A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok
Létrehozó:
Simon Ákos
Erdélyi Éva
Horváth Levente
Dátum:
2025
Tartalmi leírás:
Mint minden újdonság és innováció, a mesterséges intelligencia (MI) is megosztja az embereket, így az oktatásban dolgozókat is. A konzervatívabb nézetűek óvnak tőle, a progresszívebbek pedig sürgetik a bevezetését. Tanulmányunkban végig nézzük a felhasználásának gyakorlati lehetőségeit, tudva, hogy az alkalmazási területei még feltáratlanok. Elemezzük a valós kockázatokat, amiknek a minimalizálására kell törekednünk. Áttekintjük, milyen fenntarthatósági aspektusokat szükséges figyelembe vennünk alkalmazása során. Az MI számos megfelelőségi, biztonsági és szuverenitási kérdést vet fel. Hasonlóan fontosak a fenntarthatósági (ESG) aspektusai is, a környezetünkre gyakorolt hatásától kezdve, a digitális esélyegyenlőségen keresztül egészen az etikai szempontokig. Ezek azok a határok, amiken belül értelmezni tudjuk az MI használatát, nemcsak az oktatás és tanulás, hanem a tágabban vett oktatás-támogatás területén is.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Simon Ákos és Erdélyi Éva és Horváth Levente (2025) A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok. Business & Diplomacy Review, 3 (1). pp. 135-150. ISSN 3004-0116
36261773
Kapcsolat:
36261773