Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok |
Tartalom: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2547/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = felsőoktatás Típus = Cikk Tárgyszó = ESG Tárgyszó = mesterséges intelligencia Tárgyszó = digitális esélyegyenlőség Tárgyszó = innovatív működés Tárgyszó = oktatás módszertan Tárgyszó = MI |
Cím: |
A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok
|
Létrehozó: |
Simon Ákos
Erdélyi Éva
Horváth Levente
|
Dátum: |
2025
|
Tartalmi leírás: |
Mint minden újdonság és innováció, a mesterséges intelligencia (MI) is megosztja az embereket, így az oktatásban dolgozókat is. A konzervatívabb nézetűek óvnak tőle, a progresszívebbek pedig sürgetik a bevezetését. Tanulmányunkban végig nézzük a felhasználásának gyakorlati lehetőségeit, tudva, hogy az alkalmazási területei még feltáratlanok. Elemezzük a valós kockázatokat, amiknek a minimalizálására kell törekednünk. Áttekintjük, milyen fenntarthatósági aspektusokat szükséges figyelembe vennünk alkalmazása során.
Az MI számos megfelelőségi, biztonsági és szuverenitási kérdést vet fel. Hasonlóan fontosak a fenntarthatósági (ESG) aspektusai is, a környezetünkre gyakorolt hatásától kezdve, a digitális esélyegyenlőségen keresztül egészen az etikai szempontokig. Ezek azok a határok, amiken belül értelmezni tudjuk az MI használatát, nemcsak az oktatás és tanulás, hanem a tágabban vett oktatás-támogatás területén is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Simon Ákos és Erdélyi Éva és Horváth Levente (2025) A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok. Business & Diplomacy Review, 3 (1). pp. 135-150. ISSN 3004-0116
36261773
|
Kapcsolat: |
36261773
|