Ugrás a tartalomhoz

Fekete Rómeó, fehér Júlia: Az előítéletek feldolgozásának drámapedagógiai lehetőségei Shakespeare műveiben

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/5591
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Anyanyelvi nevelés
Open Access DRIVERset
Cím:
Fekete Rómeó, fehér Júlia: Az előítéletek feldolgozásának drámapedagógiai lehetőségei Shakespeare műveiben
Black Romeo, White Juliet: The Opportunities of  Processing Prejudice in the Works of Shakespeare
Létrehozó:
Fazekas, Sándor
Dávid, Péter
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2025-08-31
Téma:
drámapedagógia
Shakespeare
előítéletek
Rómeó és Júlia
Tartalmi leírás:
Az alábbi tanulmány William Shakespeare drámáiban, illetve azok filmes és színpadi adaptációiban vizsgálja a különböző előítéletek jelenlétét. Az interpretatív hozadékokat pedig igyekszik oly módon hasznosítani, hogy az drámapedagógiai foglalkozások során is jól alkalmazható legyen. Az ilyen foglalkozások során a diákok megismerik saját korlátaikat, esetleg öntudatlanul is jelen lévő előítéleteiket, ugyanakkor mélyebben megértik a velük szembeni előítéleteket, működését, belső logikáját is. A tanulmány példái a Rómeó és Júliából, a Makrancos hölgyből, az Othellóból és a Velencei kalmárból származnak; fontos hangsúlyozni, hogy eltérő súlyosságú előítéletekről van szó, amelyek közül a súlyosabbakat csak érett kamaszkortól ajánljuk feldolgozásra. Az ilyen foglalkozásokon mindig figyelni kell az esetleges traumák, indulatok, konfliktusok feloldására, feldolgozására is. A személyes érintettségtől való eltávolításra remek segédeszköz lehet Shakespeare drámáinak világa, amely rugalmasan és árnyaltan viszonyul az előítéletek kérdéséhez is.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33569/akk.5591
Forrás:
ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS; Évf. 8 szám 1 (2025); 24-35
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2025 Fazekas Sándor, Dávid Péter