Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A CO2-kibocsátás csökkentésének lehetőségei közúti teherszállító flottákban: innovatív megoldások és jó gyakorlatok |
| Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/46509 |
|---|---|
| Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
| Gyűjtemény: | Társadalmi és gazdasági rendszerek vizsgálata |
| Cím: |
Opportunities for Reducing CO2 Emissions in Road Freight Transport Fleets: Innovative Solutions and Good Practices
A CO2-kibocsátás csökkentésének lehetőségei közúti teherszállító flottákban: innovatív megoldások és jó gyakorlatok
|
| Létrehozó: |
Dr. Nagy, Sándor
Bitó, Adrienn
|
| Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
| Dátum: |
2025-07-14
|
| Téma: |
szén-dioxid-kibocsátás csökkentése
közúti teherszállítás
dekarbonizáció
fenntarthatóság
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány célja a közúti teherszállító járműflották szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló vállalati megközelítések és módszerek feltérképezése. Az elemzés ismerteti az alternatív hajtásláncok (elektromos, hidrogén, CNG/LNG), az infrastruktúra-fejlesztés, az eco-driving gyakorlatok, a digitális flottamenedzsment, valamint a szabályozási és pénzügyi ösztönzők szerepét a dekarbonizációban. A kutatás rámutat a vállalati kultúra és a munkavállalói szemléletformálás fontosságát is. A vizsgált esettanulmányok alapján megállapítható, hogy a kibocsátáscsökkentés akkor a leghatékonyabb, ha technológiai, szervezeti és stratégiai szinten integrált módon történik. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a fókuszban lévő vállalatok számára a fenntarthatóság nem csupán környezeti, hanem versenyképességi és működési hatékonysági kérdés is.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14232/jtgf.2025.2.169-183
|
| Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 20 szám 2 (2025); 169-183
2676-9867
1788-7593
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2025 Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok
|