Ugrás a tartalomhoz

 

A MATEMATIKATANÍTÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVE-LÉSE A NEM SZAKIRÁNYÚ MŰSZAKI FELSŐOKTATÁSBAN
Improving the Effectiveness of Mathematics Education in Non-Specialized Technical Higher Education

  • Metaadatok
Tartalom: https://hdl.handle.net/2437/391861
Archívum: DEA PhD
Gyűjtemény: PhD dolgozatok
Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola
Cím:
A MATEMATIKATANÍTÁS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVE-LÉSE A NEM SZAKIRÁNYÚ MŰSZAKI FELSŐOKTATÁSBAN
Improving the Effectiveness of Mathematics Education in Non-Specialized Technical Higher Education
Létrehozó:
Dékány, Kornélia Éva
Közreműködő:
Vásárhelyi, Éva
Gilányi , Attila
Matematika- és számítástudományok doktori iskola
Informatikai Kar
Műszaki Kar
Kornélia Éva
Dátum:
2025-06-16T11:53:04Z
2025-06-16T11:53:04Z
2025
2025-09-01
Téma:
Matematika tanítás, hatékonyságnövelés, előhívásos tanulás, játékosítás, kooperatív technikák, Mathematics teaching ,efficiency improvement, retrieval practice, gamification, cooperative techniques
Matematika- és számítástudományok
Természettudományok
Tartalmi leírás:
A dolgozatban ismertetem a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen, illetve annak jogelődjén a matematika tárgyak tanítása során 2015 és 2024 között végzett kísérleteimet. Olyan módszereket kerestem, amelyek segítségével a tanterv megvalósítása mellett, a matematikai tartalom sérülése nélkül elérhető az európai kulcskompetenciák, illetve a kompetenciamotiváció folyamatos fejlesztése. A kísérleteket elsőéves BSc-s hallgatókon (játékosítás, kooperatív technikák, előhívásos tanulás), illetve Msc-s hallgatókon (előhívásos tanulás) végeztem. A dolgozatban a kísérletek körülményeiről, megvalósításáról és eredményeiről számolok be. In the dissertation, I present my experiments conducted between 2015 and 2024 on the teaching of mathematics subjects at the Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, and its legal predecessor. I sought methods that, while implementing the curriculum and without compromising mathematical content, could continuously develop European key competencies and competency motivation. The experiments were carried out with first-year BSc students (gamification, cooperative techniques, retrieval practice) and MSc students (retrieval practice). This dissertation reports on the circumstances, implementation, and results of these experiments.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
PhD, doktori értekezés
Formátum:
application/pdf
application/pdf
164
application/pdf
application/pdf
Azonosító: