Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
21. századi tanulás: mi a helyzet a „normál iskolákkal”? Magyarországi tanítók üzenetei |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10934 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
21st century learning: what about “normal schools”? Messages from primary school teachers in Hungary
21. századi tanulás: mi a helyzet a „normál iskolákkal”? Magyarországi tanítók üzenetei
|
| Létrehozó: |
Réti, Mónika
Dőri, Tibor
Farkas, Bertalan Péter
Kulman, Katalin
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2025-06-06
|
| Téma: |
jövőbeli tanulás
21. századi kompetenciák
iskolai infrastruktúra
tanulási környezet
|
| Tartalmi leírás: |
A 21. századi iskolák sokféle kihívással néznek szembe, miközben a társadalom arra ösztönzi őket, hogy készítsék fel a jövőbeli cselekvő polgárokat a bolygóméretű válság leküzdésére. Bár számos jó példa ismert arra, hogy az iskolák részt vesznek a jövőt meghatározó erőfeszítésekben, és néhány környezeti és infrastrukturális tényezőt alaposan kutattak már a tanulás minőségének javítása érdekében, mégis a legtöbb iskola valamilyen rutinra és az örökölt infrastruktúrájára alapozva próbál megfelelni a szakpolitikai ajánlások által meghatározott összes követelménynek. Egy 3 ország 63 iskolájából 283 tanár bevonásával végzett felmérésben megvizsgáltuk az iskolák küldetése, a didaktikai megközelítésmódja és az (épülethasználattal együtt értelmezett) infrastruktúra közötti kapcsolatot. Ebben a tanulmányban a magyarországi tanítók (ISCED 1) válaszaiból származó eredményeket emeljük ki és értelmezzük. A motiváció és az aktív tanulás alkalmazásának szándéka ellenére bizonyos tényezők – az infrastrukturális hiányosságok és az együttműködés hiánya – akadályozzák ezt a küldetést. Amíg a tanárokat nem tesszük képessé arra, hogy reflektáljanak az oktatás szerepére és jövőjére, és nem ismerkednek meg az építészet, a technológia és a tanterem belső berendezése adta pedagógiai lehetőségek sokféleségével, addig a tantermük fogságába eshetnek, és korlátozott erőforrásokkal rendelkezve tehetnek csak a globális változásért, miközben számos szakpolitika az oktatástól várja annak megerősítését.
|
| Nyelv: |
angol
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2025.2.115.133
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 13 szám 2 (2025): Kihívások az oktatásban és nevelésben a bölcsődétől a felsőoktatásig; 115-133
2063-9945
10.31074/gyntf.2025.2
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2025 Szerző
|