Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Retrospektív bullyingélmények és bullyinggal kapcsolatos attitűd vizsgálata óvodapedagógus hallgatók körében |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10912 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A retrospective study of bullying experiences and bullying-related attitudes among preschool teacher trainees
Retrospektív bullyingélmények és bullyinggal kapcsolatos attitűd vizsgálata óvodapedagógus hallgatók körében
|
Létrehozó: |
Böddi, Zsófia
Jármi, Éva
Serfőző, Mónika
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2025-06-06
|
Téma: |
bullying
gyermekkori élmények
retrospektív beszámoló
a pedagógus szerepe
pedagógusképzés
|
Tartalmi leírás: |
A bullying jól ismert nehézség mind az óvodai, mind az iskolai nevelésben, oktatásban. Mára elfogadott tény, hogy a bullyingnak hosszútávú hatásai lehetnek az egyén egészségére, pszichés sajátosságaira. A bullying kezelésének kulcsfontosságú szereplői a pedagógusok, tudásuk, élményeik, így a bullying prevenciója és intervenciója szempontjából kiemelt szerepe van a pedagógusképzésnek is. A pedagógussá válás folyamatában a professzionális képzés mellett kiemelten fontos az egyén korábbi tapasztalatai, így az esetleges bullyinggal kapcsolatosak. Kutatásunkban kérdőíves módszerrel kérdeztünk óvodapedagógus hallgatókat (N=276) a saját gyermekkori bullyingtapasztalataikról, illetve a bullyinggal kapcsolatos attitűdjükről és a megélt támogatásról. Eredményeinkből kirajzolódott, hogy a hallgatók többsége fel tudott idézni bullyingélményt, elsősorban általános iskolás időszakból, de néhányan az óvodából is. A kitöltők nagy érzékenységet mutattak a bullying iránt, és alacsony megélt támogatásról számoltak be. A gyermekkorban megtapasztalt bullyingélmények, enyhe mértékben, de befolyásolják a bullying formáinak jelenlegi megítélését, a saját negatív élmény az intézmény általi támogatottság terén összefügg a bullying iránti érzékenységgel.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2025.2.85.100
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 13 szám 2 (2025): Kihívások az oktatásban és nevelésben a bölcsődétől a felsőoktatásig; 85-100
2063-9945
10.31074/gyntf.2025.2
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2025 Szerző
|