Ugrás a tartalomhoz

A munkavállalói élmény megjelenése és vizsgálatának módszerei a nemzetközi szakirodalomban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/taylor/article/view/45878
Archívum: TAYLOR
Gyűjtemény: Humán erőforrás menedzsment rovat
Cím:
The Employee Experience and Measurement Methods in the International Literature
A munkavállalói élmény megjelenése és vizsgálatának módszerei a nemzetközi szakirodalomban
Létrehozó:
Szabó, Laura
Kozák, Anita
Kiadó:
TAYLOR
Dátum:
2025-05-27
Téma:
emberi erőforrás menedzsment
munkavállalói élmény
dolgozói elégedettség
Tartalmi leírás:
Service–based organizations are increasingly transforming towards an experience– based economy, as a key element of the employee experience (EX). While the study of employee experience is still a relatively new research area in human resource management, there is a growing demand from experts for a deeper understanding and research in this area, based on the published international literature. Few studies have produced validated scales for a comprehensive and reliable measurement of employee experience. The most common way to measure EX is through questionnaires, composed of different – previously validated – questionnaires and mostly based on employee satisfaction questionnaires.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
TAYLOR; Évf. 16 szám 1 (2024): No. 46; 25-40
2676-8917
2064-4361
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2025 TAYLOR