Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A FreeSZFE jogérvényesítési törekvései az egyetemi autonómia védelmében az illiberális politikai kontextusban |
Tartalom: | https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/11226/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Law Subject = Education Type = Article |
Cím: |
A FreeSZFE jogérvényesítési törekvései az egyetemi autonómia védelmében az illiberális politikai kontextusban
|
Létrehozó: |
Kirs, Eszter
|
Kiadó: |
Akadémiai Kiadó
|
Dátum: |
2024
|
Téma: |
Law
Education
|
Tartalmi leírás: |
A cikk az egyetemi modellváltás ellen tiltakozó, az intézményi autonómiáért és hallgatói jogokért kiálló, a 2020-as egyetemfoglalást szervező diákok, a FreeSZFE esetére összpontosít. Az általuk kezdeményezett jogi eljárásokon keresztül tárja fel, hogy az illiberális politikai környezetben korlátozott hatáskörű és megkérdőjelezhető elhivatottsággal működtetett, alapjogok védelmére rendelt intézmények hogyan teljesítenek a hallgatói jogok és az intézményi autonómia őreiként. Hangsúlyosan jelennek meg az alapvető jogok biztosa és az Alkotmánybíróság előtt zajló eljárások, melyek bár az alapvető jogok független és elkötelezett érvényesítésére hivatottak, az egyetemi autonómiát nem vették szárnyuk alá. Az egyes jogi eljárásokon túl szó esik azok nem jogi jellegű gyökereiről és hatásairól. Arról, hogy mi sarkallta a FreeSZFE közösség tagjait a jogérvényesítésre, miként épült be az az ellenállásban használt eszközeik közé, hogyan fonódott össze más, kreatív demonstratív eszközökkel. E kérdésekben interjús kutatás alapján a közösség tagjainak hangján szólal meg a cikk.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Kirs, Eszter ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9991-212X <https://orcid.org/0000-0001-9991-212X> (2024) A FreeSZFE jogérvényesítési törekvései az egyetemi autonómia védelmében az illiberális politikai kontextusban. Educatio, 33 (3). pp. 347-360. DOI https://doi.org/10.1556/2063.33.2024.3.6
|
Kapcsolat: |