Ugrás a tartalomhoz

Az online viselkedésalapú hirdetések átfogó szisztematikus szakirodalmi áttekintése

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1679
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Studies and Articles
Cím:
A comprehensive systematic literature review of online behavioural advertising
Az online viselkedésalapú hirdetések átfogó szisztematikus szakirodalmi áttekintése
Létrehozó:
Sikó, Beáta
Kiadó:
Dátum:
2025-05-15
Téma:
viselkedésalapú hirdetés
viselkedésalapú célzás
szisztematikus irodalmi áttekintés
TCCM-keretrendszer
SPAR-4-SLR-protokoll
Tartalmi leírás:
Az adatvezérelt gondolkodásmód eredményeként létrejövő online viselkedésalapú hirdetések mára már kettős reakciót váltanak ki a fogyasztókból. Az ilyen pontos hirdetési célzási módszer egyre több adatbiztonsággal kapcsolatos kérdést is felvet a relevancia miatti előnyök mellett. Habár a viselkedésalapú hirdetés nemzetközi szinten egyre fokozódó figyelmet kap, a hazai szakirodalom kevésbé foglalkozik a jelenséggel. Ennek pótlását célozza ez a SPAR-4-SLR-protokollon alapuló, TCCM-keretrendszert alkalmazó szisztematikus szakirodalmi áttekintés. Jelen tanulmány az elmúlt 6 év 35 a témához leginkább kapcsolódó tanulmányát elemzi figyelembe véve a felhasznált elméleteket, kontextusokat, változókat és módszertanokat. A már meglévő szakirodalmak szintetizálása mellett a tanulmány kitér a lehetséges jövőbeli kutatási irányokra is.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2025.05.04
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 56 szám 5 (2025); 41-56
3057-9376
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó: