Ugrás a tartalomhoz

Digitális szövegalkotási képességeket befolyásoló tényezők a táncművészeti felsőoktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/18425
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Factors Influencing Digital Text Creation Skills in Dance-Related Higher Education
Digitális szövegalkotási képességeket befolyásoló tényezők a táncművészeti felsőoktatásban
Létrehozó:
Tongori, Ágota
Lanszki, Anita
Asztalos, Réka
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2025-05-08
Téma:
íráskészség-fejlesztés
szövegalkotásiképesség-fejlesztés
technológia
mesterségesintelligencia-használat
felsőoktatás
táncos képzés
Tartalmi leírás:
Ez a tanulmány a digitális szövegalkotási képességeket befolyásoló tényezőket vizsgálja a táncművészeti felsőoktatásban. A COVID-19 járvány rávilágított a digitalizáció fontosságára a táncművészeti oktatásban is, ahol korábban kevésbé volt jellemző a technológia térhódítása. A digitális eszközök és a mesterséges intelligencia egyre gyakoribb használata azonban nem jelenti azt, hogy ezzel párhuzamosan az írás- és szövegalkotási képességek is automatikusan fejlődnének. A kutatás célja az gyenge minőségű írásos munkák mögötti okok feltárása a táncos hallgatók körében. A feltételezett okok között szerepel a szakgimnáziumi oktatási háttér, a táncos elitképzés követelményei, a digitális kultúrára jellemző gyorsaság és rövidség, valamint a kritika nélküli technológiahasználat, amelyek hozzájárulnak a gyenge szövegalkotási teljesítményhez. Egy online kérdőívet közvetítettünk ki 170 végzős hallgatónak. A beérkezett válaszok rávilágítottak arra, hogy a hallgatók számára kihívást jelentett az időgazdálkodás és a szakdolgozati követelmények értelmezése mellett az alapvető szövegszerkesztési és hivatkozáskezelési készségek elsajátítása is. Az eredmények alapján az az elméleti kurzusokba integrált íráskészség-fejlesztés és a célzott támogatás nyújtása javíthatja a hallgatók tudományos szövegalkotási képességeit. A kutatás elvezethet egy átfogó oktatásfejlesztési terv kidolgozásához, amely képes kezelni a felmerült problémákat.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.6.1.59-78
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 6 szám 1 (2025); 39-78
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.6.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2025 Ágota Tongori, Anita Lanszki, Réka Asztalos