Ugrás a tartalomhoz

Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében

  • Metaadatok
Tartalom: https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/11093/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Education
Subject = Pedagogy
Type = Article
Cím:
Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében
Létrehozó:
Tessényi, Judit
Kun, Zsuzsanna
Katona, Norbert István
Kiadó:
Miskolci Egyetem
Dátum:
2024
Téma:
Education
Pedagogy
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja, hogy egy előzménykutatásra épülő, validált, 570 fős kvantitatív kutatás segítségével hazai egyetemisták körében felmérje a gamifikációval kapcsolatos tapasztalatokat, és kiemelten vizsgálja a versengésnek és a szociális kapcsolódásnak a gamifikáció egyes hatékonysági dimenzióira gyakorolt hatását, valamint feltárja a nemekhez, illetve korcsoportokhoz köthető összefüggéseket. A szerzők először a gamifikáció oktatásban, valamint üzleti területen betöltött kiemelt szerepével kapcsolatos hazai és nemzetközi szakirodalmi előzményeket tekintették át szisztematikus módon, és ez alapján építették fel kérdőívüket. A vizsgálat rámutatott arra, hogy a tanulási hatékonyság javítása érdekében a tanulócsoportok sajátosságait több dimenzió mentén érdemes azonosítani, illetve a csapatban való együttműködés és a versengés két olyan új tényező, amelyeket a korábbiak mellett szem előtt kell tartani. Az eredmények aláhúzzák, hogy a gamifikációs eszközöket a tanulási célon kívül az adott csoport összetételéhez, illetve dinamikájához is szükséges illeszteni. A vizsgálat különlegessége, hogy a megkérdezés során összesen 15 felsőoktatási intézmény hallgatói töltötték ki a kérdőívet.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Tessényi, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9462-2470 <https://orcid.org/0000-0002-9462-2470>, Kun, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2323-6174 <https://orcid.org/0000-0003-2323-6174> and Katona, Norbert István (2024) Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében. Új Pedagógiai Szemle, 74 (3-4). pp. 31-52.
Kapcsolat: