Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Átmenet” a középiskola és az egyetem között egy matematika tanár szemével |
Tartalom: | http://journal.uni-sopron.hu/index.php/dimenziok/article/view/dimenziok-01evf-2013-01k-033-036 |
---|---|
Archívum: | Dimenziók - Matematikai Közlemények |
Gyűjtemény: | Cikk szövege |
Cím: |
„Átmenet” a középiskola és az egyetem között egy matematika tanár szemével
|
Létrehozó: |
Nagy, Zsolt
|
Kiadó: |
Soproni Egyetem Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar Alaptudományi Intézet
|
Dátum: |
2013-11-30
|
Tartalmi leírás: |
Először szeretném bemutatni az iskolánkban folyó matematika oktatást. Iskolám az NymE Roth Gyula Gyakorló SZKI és Kollégium. A matematika oktatás felépítése jelenleg kifutó rendszerben 4+3+3+4 óra, amelyhez 9. és 10. osztályban plusz egy óra korrepetálás segíti a felzárkózást, a kb. egy szintre való hozást. Az utolsó két évben csoportbontásban oktatunk. A tanulók szétválogatásánál próbálunk odafigyelni, hogy ez a képesség szerint, illetve a továbbtanulási szándékok szerint történjen. Ezeken az évfolyamokon már nincs korrepetálás, helyette a plusz órát a „jobbik” csoportok kapják a tananyag mélyebb elsajátításához. Az új kerettanterv szerint, ami 2013 szeptemberében kerül bevezetésre 9. évfolyamon felmenő rendszerben, az óraszám a következőképpen alakul: 4+3+3+3(!). Az óraszámot tovább csökkentve a szakközépiskolai tanulók továbbtanulási esélyeit tovább rontotta az oktatási kormányzat. Ugyanis a szakirányú továbbtanuláshoz elengedhetetlen matematikából az emeltszintű érettségi megléte. Ez komoly felelősséggel jár az iskola irányában, mert meg kell oldanunk, hogy tanulóink ne induljanak hátránnyal a felvételin. Ezt csak felkészítők indításával lehet megoldani. Jelenleg a szakképző (13. és 14.) évfolyamokon egyáltalán nincs matematika oktatás, még szakkör szintjén sem! Így a kikerülő tanulók óriási lemaradással indulnak a felsőoktatásban. Ennek elsősorban financiális okai vannak, míg el nem hanyagolható tényező a tanulók érdektelensége sem… Csak későn kapnak észbe, amikor sok esetben már nincs mit tenni. Az új szakképzési törvény részben segít ezen a gondon, mert visszaállítja az öt éves szakképzést, bár nem a régi (2005-ig volt), jól bevált rendszert hozták vissza. Sajnos a közismereti órák számát csökkentették. Csak remélni tudom, hogy ez nem fog meglátszani a továbbtanulási arányon, bár ezzel még várni kell legalább öt évet… . Iskolánkban a Mozaik Kiadó Sokszínű Matematika tankönyvcsaládját tanítjuk. Természetesen más kiadók tankönyveit is ismerjük. Ezért nyugodtan mondhatom gyakorló tanárként, hogy igazán jó, használható, minden igényt kielégítő tankönyv nincs most az oktatási rendszerben.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált cikk
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Dimenziók; Évf. 1 szám 1 (2013): Dimenziók - Matematikai Közlemények; 33-36
2064-2172
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |