Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
E-Játékosítás a rekreáció szolgálatában |
Tartalom: | https://journal.recreationcentral.eu/recreation/article/view/53 |
---|---|
Archívum: | Recreation |
Gyűjtemény: | Trend and Alternative recreation |
Cím: |
E-Gamification in the Service of Recreation
E-Játékosítás a rekreáció szolgálatában
|
Létrehozó: |
Várhegyi, Attila
|
Kiadó: | |
Dátum: |
2021-12-19
|
Téma: |
gamifikáció
okoseszközök
infokommunikációs technológia
egészségvédő testmozgás
|
Tartalmi leírás: |
Bevezetés
Az okos eszközök beépülése a hétköznapokba természetesen a sport- és szabadidőpiac egyik szegmensét sem hagyta érintetlenül. A tanulmány az okoseszközök segítségével végzett rekreációs programok sajátosságaira és a bennük rejlő lehetőségekre reflektál, elsősorban szakirodalom, másodsorban szakmai, gyakorlati tapasztalatok alapján. A téma aktualitását egyfelől a fizikai inaktivitás továbbra is fennálló problémája, másfelől pedig az okoseszközök elterjedtsége és az inaktivitásban tulajdonított szerepe adja. Ezekre az eszközökre tervezett „szórakoztató, oktató” programok kiváló eszközként szolgálhatnak a rekreáció bármely területén.
Célkitűzések
A két csoport tagjai (30 fő) egy környezettudatosságra alapozó, GPS alapú, kvízkérdések beépítésével létrehozott pontvadász játékon vettek részt, melyet saját okostelefonjaikon futtattak. A tiszta játékidő/részvételi idő 35 perc volt. A játékosok helyzeti és mozgási adatait a készülékekbe épített, automatizáltan adatokat gyűjtő helymeghatározó rendszer biztosította, [...]
Eredmények
A jól megtervezett játék és helyszín segítségével a GPS alapú automatizált adathalászat alapján a játékosok átlagosan 4,8 kilométert tettek meg változó tempóban. A 35 perces játékok alatt, különböző sebességgel megtett 5000-6000 lépés meghaladja a világon mérhető napi lépésszám átlagát.
Következtetések
A játékosítás eszközeivel, a játékra való motivációt kihasználva ezen eszközöket a fizikai és szellemi rekreáció szolgálatába tudjuk állítani, mindezt úgy, hogy a résztvevő szinte észre szem veszi, hogy mennyit mozog egy-egy szellemileg is kihívást jelentő program alatt. [...]
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.21486/recreation.2021.11.4.8
|
Forrás: |
recreation; Évf. 11 szám 4 (2021): recreation; 40-44
3003-9509
2064-4981
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |