Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az innovációs tevékenység rejtett tényezői a magyar kis- és közepes méretű vállalkozásokban |
Tartalom: | https://ojs.ppke.hu/hisz/article/view/157 |
---|---|
Archívum: | Humán Innovációs Szemle |
Gyűjtemény: | Tudományos szakmai, kutatási és ismeretterjesztő közlemények |
Cím: |
Hidden Factors of Innovation Achievement in Hungarian SMEs
Az innovációs tevékenység rejtett tényezői a magyar kis- és közepes méretű vállalkozásokban
|
Létrehozó: |
Mile, Csilla
|
Kiadó: |
Human Exchange Alapítvány / Human Exchange Foundation
|
Dátum: |
2011-05-01
|
Téma: |
innováció
versenyképesség
kis és közepes vállalkozások
Európai Innovációs Eredménytábla
sikeres magyar kis- és középvállalkozások
|
Tartalmi leírás: |
A magyar KKV-szektor innovációs teljesítménye mind a saját, mind pedig a más vállalkozásokkal kooperációban megvalósított innovációk tekintetében jelentős mértékben elmarad az európai átlagtól. A kis- és közepes méretű vállalkozások a külső, más vállalatok által megvalósított innovációkat sem használják fel olyan arányban, mint európai versenytársaik, így minimális az újításoknak köszönhető munkaerő-, valamint nyersanyag- és energiaköltség megtakarítása. A gyenge eredmény egyaránt köszönhető a kedvezőtlen gazdasági, társadalmi és politikai hatásoknak, valamint különböző pszichológiai és egyéb humán tényezőknek. A magyar vállalkozók dolgát megnehezíti az országba betelepült multinacionális vállalatoknak kedvező gazdaságpolitika, valamint az elutasító társadalmi környezet.A nehéz körülmények ellenére vannak Magyarországon olyan sikeres KKV-k, amelyek folyamatos innovációs tevékenységüknek és egyedülálló fejlesztéseiknek köszönhetően nemcsak a magyar, de a nemzetközi piacon is megállják a helyüket, akár piacvezető szerepben is. A vezetők megítélése szerint azonban az elvégzett munkának és elért eredményeknek mind szakmai, mind pedig felhasználói körökben nagyobb megbecsülése van külföldön, mint hazánkban.Egy kisvállalkozás sikere a legnagyobb mértékben a cégvezető személyén, személyiségén múlik. A legsikeresebb üzletek vezetői jellemzően kreatív, ambiciózus, másokat motiválni képes, magas szintű tudással rendelkező szakemberek. A jó vezető azonban önmagában nem elég, a jó képességű, lendületes és rugalmas gondolkodású dolgozók legalább annyira fontosak.Egyre több vállalkozás felismeri, hogy az innováció nem merül ki egy új termék/szolgáltatás bevezetésén, a szervezeti és technológiai innováció legalább ennyire fontos. Ez azonban méretfüggő is. A szervezet méretének (létszám, éves bevétel) növekedésével párhuzamosan nő a szervezeti és technológiai innováció gyakorisága.
|
Nyelv: |
angol
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Humán Innovációs Szemle; Évf. 2 szám 1 (2011); 80-94
2939-8614
2062-0292
|
Kapcsolat: |