Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Humán szolgáltató központok vezetése |
Tartalom: | https://ojs.ppke.hu/hisz/article/view/154 |
---|---|
Archívum: | Humán Innovációs Szemle |
Gyűjtemény: | Tudományos szakmai, kutatási és ismeretterjesztő közlemények |
Cím: |
Supervision in Human Service Agencies
Humán szolgáltató központok vezetése
|
Létrehozó: |
Stow Bolea, Patricia
|
Kiadó: |
Human Exchange Alapítvány / Human Exchange Foundation
|
Dátum: |
2011-05-01
|
Téma: |
vezetés
vezetési struktúra
vezetői képesség
vezetői kapcsolat
vezetői etika
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány áttekinti a humán szolgáltató központok vezetéséhez szükséges világosan meghatározott vezetési struktúrákat és funkciókat.A központok vezetéséhez speciális vezetői képességek kellenek, mivel az elképzeléseket, célokat és elérni kívánt eredményeket a vezető közvetíti a dolgozók felé.A gyakorlati szociális munkát és a humán szolgáltatások irányítását szakmailag előírt kompetenciák és felelősségek támogatják, emellett elengedhetetlen a segítő szakmák tudományágakhoz köthető valamennyi etikai követelményének való megfelelés. A vezetés lényeges elemei a Kadushin által meghatározott adminisztratív, képzési és támogatással kapcsolatos összetevő, valamint az összhang a Shulman-féle interakciós vezetés fázisaival.A vezetővel való kapcsolatnak, a vezető és a munkatársak viszonyának fontos szerepe van a megfelelő szolgáltatás elérésében. Ha nincs meg a bizalom a vezető és a központ dolgozói közt, vagy nem kapják meg a kellő támogatást, potenciális veszélyt jelentenek az ügyfelekre nézve.A humán szolgáltató központok vezetője viseli a jogi felelősséget az alkalmazottak cselekedeteiért és döntéseiért. A szolgáltatás és felelősség bonyolult rendszerében a vezetés tudása, képességei és szakértelme kritikus fontossággal bír a könnyen sebezhető ügyfelek ellátásában. Ez a kiszolgáltatottság megköveteli, hogy a központok vezetői szakszerűen osszák meg a feladatokat a ráfordított időt, oktatást és munkamegosztást tekintve.A humán szolgáltatás vezetője, mint a szolgáltatás céljainak közvetítője, mint a megfelelő szolgáltatások biztosítéka, és végül, mint az emberek személyes és közösségi szinten folytatott küzdelmeinek tanúja, mindannyiunk odafigyelését és törődését megköveteli.
|
Nyelv: |
angol
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Humán Innovációs Szemle; Évf. 2 szám 1 (2011); 40-45
2939-8614
2062-0292
|
Kapcsolat: |