Ugrás a tartalomhoz

A szociális munka oktatása, közösségi tanulás és közösségi partnerség

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.ppke.hu/hisz/article/view/130
Archívum: Humán Innovációs Szemle
Gyűjtemény: Tudományos szakmai, kutatási és ismeretterjesztő közlemények
Cím:
Social Work Education, Service Learning, and Community Partnerships
A szociális munka oktatása, közösségi tanulás és közösségi partnerség
Létrehozó:
Bolea, Patty Stow
Kiadó:
Human Exchange Alapítvány / Human Exchange Foundation
Dátum:
2012-12-01
Téma:
elkötelezett tudományos munka
transzformatív tanulás
szociális munka
közösségi tanulás
társadalmi és közösségi problémák
Tartalmi leírás:
A szociális munka egy fiatal tudományág, amely rövid története során elméleti és bizonyos gyakorlati elemeit egyéb társadalomtudományoktól, többek között a szociológiából, pszichológiából vagy a közigazgatásból vette át. A felsőoktatás és a szociális munka oktatásának jelenlegi fejlődési iránya magában foglalja az úgynevezett „elkötelezett tudományos munka” elemeit (Boyer, 1996). Ez a nézet arra az elképzelésre támaszkodik, miszerint az egyetemek a szélesebb társadalomhoz vezető utat nyitják meg, ezért az oktatók és hallgatók számára egyfajta kapcsolódási pontként lehetőséget biztosítanak arra, hogy részt vegyenek a társadalmi és közösségi problémák megoldásában, ezáltal egy inkluzív és civil jellegű társadalom kialakulását segítsék elő. Az egyetemen létesített partnerségi kapcsolatok a hallgatók részére többet jelentenek az oktatási célok elérésénél és olyan utat jelölnek ki, amelyen az oktatók a szolgáltató tanulás alkalmazásával a kutatás, szolgálat és a tanulás egyesítésével vezetik végig a hallgatókat.A szociális munkát oktatók, akiknek alapvetően fontos a társadalmi igazságosság érvényesülése, felelősséggel tartoznak azért, hogy pedagógiai módszereik transzformatívak legyenek oly módon, hogy a hallgatók ezek hatására folyamatos szakmai fejlődésüket szem előtt tartva haladjanak tovább.
Nyelv:
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Humán Innovációs Szemle; Évf. 3 szám 1-2 (2012); 60-65
2939-8614
2062-0292
Kapcsolat: