Ugrás a tartalomhoz

Próbavásárlás keretében végzett megfigyeléses magatartásvizsgálat, mint a képzési és fejlesztési programok eredményességének mérési lehetősége

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.ppke.hu/hisz/article/view/53
Archívum: Humán Innovációs Szemle
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Behaviour Analysis through Mystery Shopping as a Way to Measure the Effectiveness of Training and Development Programs
Próbavásárlás keretében végzett megfigyeléses magatartásvizsgálat, mint a képzési és fejlesztési programok eredményességének mérési lehetősége
Létrehozó:
Durugy, András
Kiadó:
Human Exchange Alapítvány / Human Exchange Foundation
Dátum:
2021-12-01
Téma:
próbavásárlás
kompetencia
képzés
fejlesztés
eredményesség
mérés
Tartalmi leírás:
A tanulmány a megfigyeléses szakértői vizsgálatok (próbavásárlás) keretében végzett kompetenciamérés lehetőségeivel és a kompetenciák mérhetőségének problémáival, valamint az empirikus kutatás eredményeinek bemutatásával foglalkozik. A próbavásárlás során magatartási mozaikokat figyeltünk meg, és az értékeléskor nem elégedtünk meg a „volt/nem volt”, a „megtette/nem tette meg” dichotómiák egyik vagy másik pontjának rögzítésével, hanem a mérést lehetővé tevő fokozatokat határoztunk meg, majd azok segítségével végeztünk összehasonlításokat. Az eredmények 637 próbavásárláson, 16 magatartási mozaik „osztályzatai” alapján születtek. Az adatfelvétel 2018-ban augusztusától 2021 augusztusáig történt, közszolgáltatást végző szervezetek ügyfélszolgálati helyszínein. A kialakított értékelő rendszer megbízhatóságát, érvényességét és konzisztenciáját matematikai-statisztikai eljárásokkal ellenőriztük.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Humán Innovációs Szemle; Évf. 12 szám 2 (2021); 110-122
2939-8614
2062-0292
Kapcsolat: