Ugrás a tartalomhoz

A preventor oktatói identitás

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.ppke.hu/hisz/article/view/42
Archívum: Humán Innovációs Szemle
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
The Prevention Education Teacher’s Identity
A preventor oktatói identitás
Létrehozó:
Czakó, Kálmán
Kiadó:
Human Exchange Alapítvány / Human Exchange Foundation
Dátum:
2022-06-13
Téma:
preventor funkció
innováció
képzés
oktatói identitás
Tartalmi leírás:
Mintát adó, kedvet ébresztő, érdeklődést felkeltő akciókkal ösztönösen is cselekszünk a kívánt állapot létrehozásáért, és megszerzett képzettségünk alapján szakmai szempontból is meg akarunk felelni a követelményeknek. Keressük a hiteles forrást, de az információkhoz jutás formális, nonformális, informális területein meghatározatlan szerepek, funkciók, oktatói identitások keverednek. Oktatókká lépnek elő a képzést indítók által megbízott előadók, sokat idézett személyek. A valóságos és a virtuális térben számtalan kezdeményezés jelenti magát preventív területen feladatok végzésére, problémák megoldására, kérések teljesítésére, kérdések megfogalmazására, kínálják magukat új információk tárházaként, új tapasztalatokhoz juttatóként, élmények biztosítójaként. A magukat preventornak nevező hatásgyakorlók korábbi képzésterületükön megszerzett diplomájuk tudásanyagára és kisebb nagyobb körben tekintélynek elfogadott személyek munkásságára építik fel tevékenységüket. Ilyen például a vagyon- és felelősségbiztosítási preventor, az életvezetési-, gyermek és ifjúsági preventor. Esetünkben felidézhetjük, hogy intézményi kurzusok, tanfolyamok, tanúsítványok, előadássorozatok jelzik azt a preventív „oktatói kínálatot”, amelyik a prevencióval kapcsolatos tudás átadásában szerepet vállalhat.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Humán Innovációs Szemle; Évf. 13 szám 1 (2022); 49-54
2939-8614
2062-0292
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 Humán Innovációs Szemle