Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A preventor oktatói identitás |
| Tartalom: | https://ojs.ppke.hu/hisz/article/view/42 |
|---|---|
| Archívum: | Humán Innovációs Szemle |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
The Prevention Education Teacher’s Identity
A preventor oktatói identitás
|
| Létrehozó: |
Czakó, Kálmán
|
| Kiadó: |
Human Exchange Alapítvány / Human Exchange Foundation
|
| Dátum: |
2022-06-13
|
| Téma: |
preventor funkció
innováció
képzés
oktatói identitás
|
| Tartalmi leírás: |
Mintát adó, kedvet ébresztő, érdeklődést felkeltő akciókkal ösztönösen is cselekszünk a kívánt állapot létrehozásáért, és megszerzett képzettségünk alapján szakmai szempontból is meg akarunk felelni a követelményeknek. Keressük a hiteles forrást, de az információkhoz jutás formális, nonformális, informális területein meghatározatlan szerepek, funkciók, oktatói identitások keverednek. Oktatókká lépnek elő a képzést indítók által megbízott előadók, sokat idézett személyek. A valóságos és a virtuális térben számtalan kezdeményezés jelenti magát preventív területen feladatok végzésére, problémák megoldására, kérések teljesítésére, kérdések megfogalmazására, kínálják magukat új információk tárházaként, új tapasztalatokhoz juttatóként, élmények biztosítójaként. A magukat preventornak nevező hatásgyakorlók korábbi képzésterületükön megszerzett diplomájuk tudásanyagára és kisebb nagyobb körben tekintélynek elfogadott személyek munkásságára építik fel tevékenységüket. Ilyen például a vagyon- és felelősségbiztosítási preventor, az életvezetési-, gyermek és ifjúsági preventor. Esetünkben felidézhetjük, hogy intézményi kurzusok, tanfolyamok, tanúsítványok, előadássorozatok jelzik azt a preventív „oktatói kínálatot”, amelyik a prevencióval kapcsolatos tudás átadásában szerepet vállalhat.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: | |
| Forrás: |
Humán Innovációs Szemle; Évf. 13 szám 1 (2022); 49-54
2939-8614
2062-0292
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2022 Humán Innovációs Szemle
|