Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Tevékenykedtető feladattípusok a fenntarthatóságért |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10170 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tematikus műhely |
Cím: |
Building sustainability through an activity-based approach
Tevékenykedtető feladattípusok a fenntarthatóságért
|
Létrehozó: |
Gombkötőné Lombár, Izabella
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2025-03-06
|
Téma: |
tevékenykedtető feladatok
tantárgyközi kapcsolatok
fenntarthatóságra nevelés
francia nyelv tanítása
magyartanítás
nyílt végű feladatok
Komplex Instrukciós Program
|
Tartalmi leírás: |
A környezetvédelem ügye, a környezettudatosság hétköznapi gyakorlatának elfogadtatása és az arra való motiváció nem csak a környezetismeret és a természettudomány órákon kerül előtérbe, hanem valamennyi tantárgy immár lényeges, intergrált része. Nyelvtanulóknál különösen fontos, hiszen az elmúlt évek valamennyi vizsgatípusában megjelentek a témával kapcsolatos szövegek. A felső tagozatos magyarórákon is változatosan juthat szerephez a téma, ugyanis kiváló alapot ad a szövegfajták (érvelő, ismeretterjesztő, véleményformáló) tanításához. Az elmúlt évek tanári gyakorlatában mindkét tantárgyam (magyar és francia) és mindkét korosztály (felső tagozat és gimnázium) esetében számos didaktikai eljárást próbáltam ki, hogy a fenntarthatóság témáját integráljam az óráimba, amelyeket a tevékenykedtető feladattípusok használata jellemez. Ezeket a jó gyakorlatokat kívánom megosztani tanulmányomban, bevezetőként röviden vázolom a tevékenykedtető módszer elméletét. A tevékenykedtető szemléletnek és a változatos tanórai eljárásoknak köszönhetően a diákok a tanórákon nem csak tanulóként, hanem társadalmi szereplőként jelennek meg, tágabb környezetükről is tanulnak gondolkodni, véleményt formálni, tervezni. A környezeti nevelés alapvető ismereteinek átadása az egyéb tantárgyak feladata. Azonban a fenntarthatóságról való tudás és az ezzel kapcsolatos világismeret aktivizálása, felhasználása elengedhetetlen része a többi tantárgy módszertani gyakorlatának is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2025.1.195.207
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 13 szám 1 (2025): Fenntarthatóságra nevelés a nevelési-oktatási intézményekben; 195–207
2063-9945
10.31074/gyntf.2025.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2025 Szerző
|