Ugrás a tartalomhoz

Fenntarthatóságra nevelés a Benkő István Református Iskolában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/10169
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus műhely
Cím:
Education for sustainability in Benkő István Elementary and High School of Reformed Church
Fenntarthatóságra nevelés a Benkő István Református Iskolában
Létrehozó:
Farkasné Nagy, Krisztina
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2025-03-06
Téma:
természettudományos megismerési módszerek
komplex természettudomány
egész iskolás fenntarthatóságra nevelés
Tartalmi leírás:
A fenntarthatóság divatos és mind jobban előtérbe kerülő kifejezése egyre nagyobb teret kap az oktatásban is. Ez a szemléletmód nem szűkíthető meghatározottan egy tantárgyra, ahogyan a minket körülvevő világ vizsgálata sem sorolható egyetlen tudományágba. Így egy oktatási intézményben akkor igazán eredményes a fenntarthatóságra nevelés, ha az intézmény egészének működésében jelen van ez az attitűd. Ebben a tanulmányban azokat a jógyakorlatokat kívánom megosztani, amelyeket az elmúlt években iskolámban a kollégák, a vezetőség és külső szakmai szervezetek segítségével megvalósítottunk. A jógyakorlatok középpontjában minden esetben a teremtett világ, rendszerben való megismerése és a természettudományos gondolkodásmód elsajátítása áll. Mindezekhez elengedhetetlen a tantárgyak közötti kapcsolatok erősítése és a tantárgyi integráció elősegítése. A gyakorlati módszerek között előtérbe kerülnek a tanulói tevékenységre ösztönző, arra építő, a tanulást felfedezésként értelmező módszertani munkaformák. E célok megvalósításához elengedhetetlen a pedagógusok folyamatos érzékenyítése és képzése, valamint a megfelelő taneszközök, segédanyagok használata is. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2025.1.186.194
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 13 szám 1 (2025): Fenntarthatóságra nevelés a nevelési-oktatási intézményekben; 186–194
2063-9945
10.31074/gyntf.2025.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2025 Szerző