Ugrás a tartalomhoz

Tanulási kompetencia

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9644
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Approaches to learning
Tanulási kompetencia
Létrehozó:
Józsa, Krisztián
Józsa, Gabriella
Amukune, Stephen
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2024-12-17
Téma:
tanulási kompetencia
elsajátítási motiváció
végrehajtó funkció
approaches to learning (ATL)
Tartalmi leírás:
A nemzetközi szakirodalomban az utóbbi évtizedekben egyre erőteljesebben van jelen a tanulási kompetencia fogalma (approaches to learning; ATL), ami azokat az összetevőket foglalja magában, amelyek a gyermek tanulását segítő kognitív és affektív tényezőkre utalnak. Kutatások sokasága igazolta, hogy az ATL-nek meghatározó jelentősége van a gyermekek fejlődésében. Bár Magyarországon is számos kezdeményezés, kutatás, fejlesztés foglalkozik az iskolai teljesítményt befolyásoló tényezőkkel, az ATL fogalma és jelentősége még kevéssé ismert. Ezért tanulmányunkban áttekintjük a tanulási kompetencia elméleti megközelítéseit és összetevőit. Bemutatjuk azokat a vizsgálati eljárásokat, melyeket a tanulási kompetencia mérésére, feltérképezésére alkalmaznak.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2024.3.165.185
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 12 szám 3 (2024): A bölcsődétől az egyetemig. Tanulmányok a kisgyermekkori neveléshez; 165-185
2063-9945
10.31074/gyntf.2024.3
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Szerző