Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Tanulási kompetencia |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9644 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
Approaches to learning
Tanulási kompetencia
|
Létrehozó: |
Józsa, Krisztián
Józsa, Gabriella
Amukune, Stephen
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2024-12-17
|
Téma: |
tanulási kompetencia
elsajátítási motiváció
végrehajtó funkció
approaches to learning (ATL)
|
Tartalmi leírás: |
A nemzetközi szakirodalomban az utóbbi évtizedekben egyre erőteljesebben van jelen a tanulási kompetencia fogalma (approaches to learning; ATL), ami azokat az összetevőket foglalja magában, amelyek a gyermek tanulását segítő kognitív és affektív tényezőkre utalnak. Kutatások sokasága igazolta, hogy az ATL-nek meghatározó jelentősége van a gyermekek fejlődésében. Bár Magyarországon is számos kezdeményezés, kutatás, fejlesztés foglalkozik az iskolai teljesítményt befolyásoló tényezőkkel, az ATL fogalma és jelentősége még kevéssé ismert. Ezért tanulmányunkban áttekintjük a tanulási kompetencia elméleti megközelítéseit és összetevőit. Bemutatjuk azokat a vizsgálati eljárásokat, melyeket a tanulási kompetencia mérésére, feltérképezésére alkalmaznak.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2024.3.165.185
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 12 szám 3 (2024): A bölcsődétől az egyetemig. Tanulmányok a kisgyermekkori neveléshez; 165-185
2063-9945
10.31074/gyntf.2024.3
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Szerző
|