Ugrás a tartalomhoz

„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9243
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Határtalan
Cím:
'Around the World with my kindergarten’ – experiential pedagogy in the service of constructive learning
„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából
Létrehozó:
Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2024-10-22
Téma:
konstruktív nevelés
projektpedagógia
globális nevelés
érzelmi intelligencia
kooperatív tanulás
fenntarthatóságra nevelés
játék az óvodában
környezeti nevelés
Tartalmi leírás:
Az éghajlatváltozás ellen az emberiségnek közös erővel kell szembenéznie. Az ENSZ 17 Fenntartható Fejlődési Célja között (Agenda,2030) az oktatáshoz köthető a 4. alapvető cél (SDG4 Minőségi oktatás), melynek egyik feladata a globális felelősségvállalásra és fenntarthatóságra nevelés, mely, mint ENSZ tagországnak, Magyarországnak is teljesítendő. Az óvodai nevelés egyik kiemelt célja, hogy a gyermek aktív tapasztalat során felfedezhesse szűkebb tágabb környezetét, pozitív viszony alakuljon ki közte és a természet között. A konstruktív tanulásértelmezés a motiválón kialakított környezetre épít; ahol aktív, alkotó, felfedező tevékenységekkel, a gyermekek saját maguk konstruálják tudásukat (Nahalka, 2002). Reflektálva a fenti elvárásokra, a tanulmány ismerteti az élmény, mint kiemelt jelentőséggel bíró tényező fontosságát a konstruktív pedagógiában, illetve megoszt egy jó gyakorlatot, mely során, a gyermekek játszva ismerkedhetnek a világgal, számukra érdekes és kihívást jelentő játékos tevékenységek által. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2024.2.359.373
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 12 szám 2 (2024): Játékos matematikai tapasztalatszerzés; 359–373
2063-9945
10.31074/gyntf.2024.2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Szerző