Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/9243 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Határtalan |
Cím: |
'Around the World with my kindergarten’ – experiential pedagogy in the service of constructive learning
„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából
|
Létrehozó: |
Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2024-10-22
|
Téma: |
konstruktív nevelés
projektpedagógia
globális nevelés
érzelmi intelligencia
kooperatív tanulás
fenntarthatóságra nevelés
játék az óvodában
környezeti nevelés
|
Tartalmi leírás: |
Az éghajlatváltozás ellen az emberiségnek közös erővel kell szembenéznie. Az ENSZ 17 Fenntartható Fejlődési Célja között (Agenda,2030) az oktatáshoz köthető a 4. alapvető cél (SDG4 Minőségi oktatás), melynek egyik feladata a globális felelősségvállalásra és fenntarthatóságra nevelés, mely, mint ENSZ tagországnak, Magyarországnak is teljesítendő. Az óvodai nevelés egyik kiemelt célja, hogy a gyermek aktív tapasztalat során felfedezhesse szűkebb tágabb környezetét, pozitív viszony alakuljon ki közte és a természet között. A konstruktív tanulásértelmezés a motiválón kialakított környezetre épít; ahol aktív, alkotó, felfedező tevékenységekkel, a gyermekek saját maguk konstruálják tudásukat (Nahalka, 2002). Reflektálva a fenti elvárásokra, a tanulmány ismerteti az élmény, mint kiemelt jelentőséggel bíró tényező fontosságát a konstruktív pedagógiában, illetve megoszt egy jó gyakorlatot, mely során, a gyermekek játszva ismerkedhetnek a világgal, számukra érdekes és kihívást jelentő játékos tevékenységek által.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2024.2.359.373
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 12 szám 2 (2024): Játékos matematikai tapasztalatszerzés; 359–373
2063-9945
10.31074/gyntf.2024.2
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Szerző
|