Ugrás a tartalomhoz

Gyakorlati példák a német nemzetiségi hagyományok őrzésére az általános iskolákban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/8243
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus műhely
Cím:
Practical ways of preserving German cultural traditions in primary schools
Gyakorlati példák a német nemzetiségi hagyományok őrzésére az általános iskolákban
Létrehozó:
Gölcz, Mira
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2024-05-22
Téma:
német nemzetiség
hagyományőrzés
módszerek
iskola
Tartalmi leírás:
A német nemzetiségi iskolák hagyományőrzése kiemelkedő jelentőséggel bír a kulturális sokszínűség megőrzése és a nemzetiségi közösségek összetartása szempontjából. Jelen tanulmányban összefoglalom a német nemzetiségi iskolák hagyományőrzésének fontosságát és módszereit. A német nemzetiségi iskolák hagyományőrzése a kulturális identitás megőrzését és a közösségi összetartozás erősítését szolgálja. A tanulmány célja, hogy bemutassa, hogyan járulnak hozzá ezek az iskolák a német kultúra hagyományainak átörökítéséhez és fenntartásához. Bemutatom a német nemzetiségi iskolák szempontjából látható hagyományőrzés fontosságát, különös tekintettel a globalizáció kihívásaira és az identitásvesztés veszélyeire. Példát mutatok a hagyományőrzés konkrét eszközeire és módszereire, mint például a nyelvi oktatás, az ünnepek és népszokások megünneplése, valamint a kulturális események és programok szervezése. Ezenkívül a tanulmány hangsúlyozza a hagyományőrzés társadalmi és oktatási jelentőségét, valamint a német nemzetiségi iskolák szerepét a fiatal generációk identitásának formálásában és a kulturális örökség átadásában. A tanulmányban bemutatott módszerek és gyakorlatok hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a német nemzetiségi iskolák továbbra is sikeresen őrizzék és ápolják kulturális hagyományaikat a jövő generációk számára.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2024.1.171.182
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 12 szám 1 (2024): Nemzetiségi gyermekkultúra I.; 171–182
2063-9945
10.31074/gyntf.2024.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Szerző