Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A múzeumpedagógia beépülése a Szennai Fekete László Általános Iskola gyakorlatába |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/7938 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
Adventures of primary school students in museum(s)
A múzeumpedagógia beépülése a Szennai Fekete László Általános Iskola gyakorlatába
|
Létrehozó: |
Fogelné Pálos, Anikó
Schlichter-Takács, Anett
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2023-12-31
|
Téma: |
múzeumpedagógia
múzeum és oktatás
általános iskola
helyi tanterv
mintaprojekt a múzeumban
|
Tartalmi leírás: |
Napjaink múzeumában egyre hangsúlyosabb szerep jut az oktató-nevelő-szórakoztató funkcióknak. Mára az oktatás egyik fontos feladattá vált a múzeumi funkciók között. A múzeumok valódi részévé váltak az oktatási folyamatnak, ami az oktatási intézményekkel való együttműködések szorosabbá válását egyaránt feltételezi (Takács, 2013; Schlichter-Takács & Csimáné, 2020; Albrecht, 2022). A múzeum interaktív környezete, a múzeumpedagógia élményalapú módszerei segíthetik, eredményesebbé tehetik az iskolai tanulást. A „szórakozva tanulás” elvét szem előtt tartó, változatos múzeumpedagógiai módszertan alkalmazása a gyakorlatban kiváló tanítási/tanulási alkalmakat nyújthat a pedagógusok és diákjaik számára a tananyag élményszerű elsajátítására (Takács, 2013; Schlichter-Takács & Csimáné, 2020). Mégis még mindig kevesebben vannak azon pedagógusok, akik kihasználják a múzeumokban rejlő lehetőségeket, mint azok, akik nem. Persze sok a nehezítő körülmény: korábbi negatív múzeumi élmények (Kolosai, 2020), leterhelt pedagógusok, külső helyszínekből adódó óraösszevonások vagy éppen költségtényezők. Vannak, akiket mindez nem riaszt el. A Szennai Fekete László Általános Iskola egy sikeres példa. Tanulmányunkban megmutatjuk hogyan illeszthető be a múzeumpedagógia az alsó tagozatosok helyi tantervébe, valamint bemutatunk egy részletes mintaprojektet, mely kiválóan szemlélteti a múzeumi programok tervezésének-szervezésének folyamatát, kiemelve néhány sarkalatos pontot, melyek tapasztalatunk szerint a siker feltételei.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2023.2-3.131.177
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 11 szám 2–3 (2023): Válogatás az óvó- és tanítóképzés meghatározó történeteiből – A fejlődés új útjai; 131–177
2063-9945
10.31074/gyntf.2023.2-3
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Szerző
|