Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az általános iskolai angoltanítás 150 éve: tények és emlékek |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/5266 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
150 years of English teaching in the primary school: facts and memories
Az általános iskolai angoltanítás 150 éve: tények és emlékek
|
Létrehozó: |
Medgyes, Péter
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2023-05-16
|
Téma: |
általános iskola
angolnyelv-oktatás
nyelvkönyvek
nyelvtanárképzés
|
Tartalmi leírás: |
Tanulmányomban a magyarországi angolnyelvoktatás fejlődését követem nyomon a 19. század utolsó harmadától napjainkig. Bemutatom, hogy a fontossági sorrendben egykor szerényen meghúzódó angol, némi lemaradással követve a világtrendet, hogyan vált a magyar közoktatásban úgyszólván egyeduralkodó idegen nyelvvé. Noha figyelmem fókuszában az általános iskolai nyelvoktatásban lejátszódó folyamatok állnak, kitérek az iskoláskor előtti, a középiskolai és nyelviskolai oktatás helyzetére, valamint a módszerek változó világára és az olykor fellángoló szakértői vitákra is. Kritikai elemzésnek vetem alá az angoltanárképzés és -továbbképzés rendszerét, a magyar szerzők legismertebb tananyagait, rávilágítva angoltanítási rendszerünk gyöngeségeinek, sok angoltanár kiégettségének és pályaelhagyásának okaira. A tényanyagot a saját tanári, nyelvkönyvírói és minisztériumi munkám során szerzett tapasztalataimmal, emlékeimmel egészítem ki, abban a reményben, hogy a szöveg így érthetőbbé és emészthetőbbé válik.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2023.1.5.28
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 11 szám 1 (2023): A gyermekkori nyelvfejlesztés időszerű kérdései; 5-28
2063-9945
10.31074/gyntf.2023.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2023 Szerző
|