Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az autizmus spektrumzavar néhány aspektusa |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/4928 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tematikus műhely |
Cím: |
Some pedagogical aspects of autism spectrum disorder
Az autizmus spektrumzavar néhány aspektusa
|
Létrehozó: |
Fási, Katalin
Erdei, Róbert
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2022-12-31
|
Téma: |
autizmus spektrumzavar
pervazív fejlődési zavar
kommunikációs készségek fejlesztése
kognitív képességfejlesztés
szociális készségek fejlesztése
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány az autizmus spektrumzavar néhány olyan aspektusát kívánja bemutatni, amelyek a mindennapi pedagógiai gyakorlat szempontjából is jelentőséggel bírnak. A zavar általános áttekintéséből, a spektrumjellegéből kiindulva a szerzők bemutatják a legfontosabb diagnosztikus kritériumokat, valamint a diagnózis szempontjából legrelevánsabb tüneteket. Tárgyalásra kerül a jellemző életkor, amikor a diagnózis legkorábban megadható. A szerzők olyan aspektusokat is érintenek, mint az autizmus spektrumzavar és az intellektuális képességek összefüggése, az autizmussal élők mindennapi életben tapasztalt nehézségei és az autizmussal érintettek családjaira gyakorolt hatások, mint a stressz vagy a járulékos egészségügyi problémák. Az autizmus spektrumzavarral élők esetén a megfelelő fejlesztési lehetőségek biztosítása kiemelt jelentőségű. Ilyen lehetőségek a kognitív képességek fejlesztésére irányuló módszerek, a változások menedzselésének támogatása, a kommunikációs készségek fejlesztése. Kulcsfontosságú a társas támogatás biztosítása, amely nem csak az érintett gyermekek számára jelentős, hanem a szülőknek is nagy segítséget nyújt a mindennapi kihívások eredményes menedzselésében.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2022.4.312.324
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 10 szám 4 (2022): Gyermekek és a tér – Új kutatási lehetőségek a „térbeli fordulat” forrásvidékein; 312-324
2063-9945
10.31074/gyntf.2022.4
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2022 Szerző
|