Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Az autizmus spektrumzavar néhány aspektusa |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/4928 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tematikus műhely |
| Cím: |
Some pedagogical aspects of autism spectrum disorder
Az autizmus spektrumzavar néhány aspektusa
|
| Létrehozó: |
Fási, Katalin
Erdei, Róbert
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2022-12-31
|
| Téma: |
autizmus spektrumzavar
pervazív fejlődési zavar
kommunikációs készségek fejlesztése
kognitív képességfejlesztés
szociális készségek fejlesztése
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány az autizmus spektrumzavar néhány olyan aspektusát kívánja bemutatni, amelyek a mindennapi pedagógiai gyakorlat szempontjából is jelentőséggel bírnak. A zavar általános áttekintéséből, a spektrumjellegéből kiindulva a szerzők bemutatják a legfontosabb diagnosztikus kritériumokat, valamint a diagnózis szempontjából legrelevánsabb tüneteket. Tárgyalásra kerül a jellemző életkor, amikor a diagnózis legkorábban megadható. A szerzők olyan aspektusokat is érintenek, mint az autizmus spektrumzavar és az intellektuális képességek összefüggése, az autizmussal élők mindennapi életben tapasztalt nehézségei és az autizmussal érintettek családjaira gyakorolt hatások, mint a stressz vagy a járulékos egészségügyi problémák. Az autizmus spektrumzavarral élők esetén a megfelelő fejlesztési lehetőségek biztosítása kiemelt jelentőségű. Ilyen lehetőségek a kognitív képességek fejlesztésére irányuló módszerek, a változások menedzselésének támogatása, a kommunikációs készségek fejlesztése. Kulcsfontosságú a társas támogatás biztosítása, amely nem csak az érintett gyermekek számára jelentős, hanem a szülőknek is nagy segítséget nyújt a mindennapi kihívások eredményes menedzselésében.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2022.4.312.324
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 10 szám 4 (2022): Gyermekek és a tér – Új kutatási lehetőségek a „térbeli fordulat” forrásvidékein; 312-324
2063-9945
10.31074/gyntf.2022.4
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2022 Szerző
|