Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Test/tér/kép – kísérlet a múzeumi tér és térélmény gyermeki test felőli megközelítésére |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/4920 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tematikus műhely |
| Cím: |
Body/space/image – an attempt to approach the museum space and spatial experience from the perspective of the child’s body
Test/tér/kép – kísérlet a múzeumi tér és térélmény gyermeki test felőli megközelítésére
|
| Létrehozó: |
Albrecht, Zsófia
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2022-12-31
|
| Téma: |
múzeum
test
térélmény
gyermek
múzeumpedagógia
|
| Tartalmi leírás: |
A múzeumok kulturális- és társadalmi szerepe, státusza, küldetése és értelmezése jelentős változásokon ment át az idők során. A múzeum, mint térben és időben, érzékszerveinkkel felfogható fizikai létező, alapvető eleme a múzeummal való interakciónknak. John Dewey és Alfred Lichtwark a (múzeum)pedagógiát megújító elképzelései hozzásegítettek a nevelési-oktatási tér kiterjesztéséhez: mára az egyik fontos feladatává vált az oktatás a múzeumoknak, a múzeumok pedig valódi részévé váltak az oktatási folyamatnak. A múzeum épületébe való belépéssel egyidőben elindul a befogadás folyamata; ennek aspektusai közül a tanulmány a múzeumi tér, a térélmény és térfoglalás gyermeki test felőli meghatározottságát járja körbe a nemzetközi és a magyar jó példák áttekintésének segítségével.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2022.4.300.311
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 10 szám 4 (2022): Gyermekek és a tér – Új kutatási lehetőségek a „térbeli fordulat” forrásvidékein; 300-311
2063-9945
10.31074/gyntf.2022.4
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2022 Szerző
|