Ugrás a tartalomhoz

Test/tér/kép – kísérlet a múzeumi tér és térélmény gyermeki test felőli megközelítésére

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/4920
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus műhely
Cím:
Body/space/image – an attempt to approach the museum space and spatial experience from the perspective of the child’s body
Test/tér/kép – kísérlet a múzeumi tér és térélmény gyermeki test felőli megközelítésére
Létrehozó:
Albrecht, Zsófia
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2022-12-31
Téma:
múzeum
test
térélmény
gyermek
múzeumpedagógia
Tartalmi leírás:
A múzeumok kulturális- és társadalmi szerepe, státusza, küldetése és értelmezése jelentős változásokon ment át az idők során. A múzeum, mint térben és időben, érzékszerveinkkel felfogható fizikai létező, alapvető eleme a múzeummal való interakciónknak. John Dewey és Alfred Lichtwark a (múzeum)pedagógiát megújító elképzelései hozzásegítettek a nevelési-oktatási tér kiterjesztéséhez: mára az egyik fontos feladatává vált az oktatás a múzeumoknak, a múzeumok pedig valódi részévé váltak az oktatási folyamatnak. A múzeum épületébe való belépéssel egyidőben elindul a befogadás folyamata; ennek aspektusai közül a tanulmány a múzeumi tér, a térélmény és térfoglalás gyermeki test felőli meghatározottságát járja körbe a nemzetközi és a magyar jó példák áttekintésének segítségével.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2022.4.300.311
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 10 szám 4 (2022): Gyermekek és a tér – Új kutatási lehetőségek a „térbeli fordulat” forrásvidékein; 300-311
2063-9945
10.31074/gyntf.2022.4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 Szerző