Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Meixner-módszertanra épülő anyanyelvi fejlesztő foglalkozás az óvoda nagycsoportjában |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/3647 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tematikus műhely |
| Cím: |
Meixner’s methodology in mother tongue development
Meixner-módszertanra épülő anyanyelvi fejlesztő foglalkozás az óvoda nagycsoportjában
|
| Létrehozó: |
Sipos, Zsóka
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2022-04-08
|
| Téma: |
beszédfejlesztés
szókincs
Meixner-módszer
|
| Tartalmi leírás: |
Az írott nyelv elsajátítását megalapozó nyelvi készségek fejlesztése a sikeres iskolakezdés egyik kulcsa. A Meixner-módszertan erre megoldási módot kínál, mely egyrészt kapcsolható a nevelési tervben szereplő célokhoz, feladatokhoz, nagyobb témakörökhöz, másrészt figyelembe veszi az adott gyermek, illetve csoport nyelvi sajátosságait. A tanulmányban bemutatott nyelvi anyag nemcsak az aktív és passziv szókincs bővítésére, a szókincsaktivizálás ügyesítésére, hanem a mondatértésre és -alkotásra is fókuszálva az egyéb fontos készségek, képességek, a szó- és mondatemlékezet, a figyelem, a fonológiai tudatosság fejlesztésére is játéklehetőségeket kínál. A tanulmányban bemutatott nyelvi anyag egy minta, melynek mentén változatos eszközökkel, tudatosan strukturálva a nyelvi anyagot helyezhető hangsúly a verbalitás erősítésére, függetlenül attól, hogy a gyermekek egy része atipikus fejlődés vagy kedvezőtlen literációs környezet következtében térnek el az életkor alapján elvárható nyelvi sajátosságoktól.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2022.1.179.185
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 10 szám 1 (2022): A beszéd jellemzői az óvoda-iskola átmenet idején; 179-185
2063-9945
10.31074/gyntf.2022.1
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2022 Szerző
|