Ugrás a tartalomhoz

Meixner-módszertanra épülő anyanyelvi fejlesztő foglalkozás az óvoda nagycsoportjában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/3647
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus műhely
Cím:
Meixner’s methodology in mother tongue development
Meixner-módszertanra épülő anyanyelvi fejlesztő foglalkozás az óvoda nagycsoportjában
Létrehozó:
Sipos, Zsóka
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2022-04-08
Téma:
beszédfejlesztés
szókincs
Meixner-módszer
Tartalmi leírás:
Az írott nyelv elsajátítását megalapozó nyelvi készségek fejlesztése a sikeres iskolakezdés egyik kulcsa. A Meixner-módszertan erre megoldási módot kínál, mely egyrészt kapcsolható a nevelési tervben szereplő célokhoz, feladatokhoz, nagyobb témakörökhöz, másrészt figyelembe veszi az adott gyermek, illetve csoport nyelvi sajátosságait. A tanulmányban bemutatott nyelvi anyag nemcsak az aktív és passziv szókincs bővítésére, a szókincsaktivizálás ügyesítésére, hanem a mondatértésre és -alkotásra is fókuszálva az egyéb fontos készségek, képességek, a szó- és mondatemlékezet, a figyelem, a fonológiai tudatosság fejlesztésére is játéklehetőségeket kínál. A tanulmányban bemutatott nyelvi anyag egy minta, melynek mentén változatos eszközökkel, tudatosan strukturálva a nyelvi anyagot helyezhető hangsúly a verbalitás erősítésére, függetlenül attól, hogy a gyermekek egy része atipikus fejlődés vagy kedvezőtlen literációs környezet következtében térnek el az életkor alapján elvárható nyelvi sajátosságoktól. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2022.1.179.185
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 10 szám 1 (2022): A beszéd jellemzői az óvoda-iskola átmenet idején; 179-185
2063-9945
10.31074/gyntf.2022.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 Szerző