Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A tanítási gyakorlat alternatív megközelítései: jelenléti, távolléti és hibrid megoldások a koronavírus-járvány idején |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/2568 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Műhely |
| Cím: |
Alternative Approaches to the Teaching Practice: Offline, Online and Hybrid Solutions during the Coronavirus Pandemic
A tanítási gyakorlat alternatív megközelítései: jelenléti, távolléti és hibrid megoldások a koronavírus-járvány idején
|
| Létrehozó: |
Trentinné Benkő, Éva
Kovács, Magdolna
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2021-10-19
|
| Téma: |
pedagógusképzés
tanítási gyakorlat
mentorálás
koronavírus (Covid19)
résztvevői kutatás
|
| Tartalmi leírás: |
A 2020–2021-es évek a koronavírus világjárvány miatt kihívásokkal teli és embert próbáló időszak volt világszerte. A folyamatosan változó karanténhelyzet a magyar oktatás számára is komoly kihívásokat jelentett. A köznevelési és felsőoktatási intézmények bezárása néhány nap alatt kényszerű átállást igényelt a jelenlétiről a sürgősségi távolléti oktatásra. A magyar pedagógustársadalom bizonyította rugalmasságát, innovatív szemléletét és elhivatottságát. Tanulmányunk lehetséges megoldásokat kínál az egyik legnehezebb kihívásra: a pedagógusképző intézmény és az általános iskola közös tanítási gyakorlatának tervezésére, szervezésére és megvalósítására a veszélyhelyzet idején, jelenléti, távolléti és hibrid tanrendben. A bemutatott nyolc alternatíva közül a szerzők a fordított mentorálás és a csoportos társtanítás vizsgálatára részletesen is kitérnek. A résztvevői kutatás tapasztalatai azt bizonyítják, hogy az alkalmazott technikák támogatják a hallgatók pedagógiai kompetenciáinak széleskörű fejlődését, és pozitívan befolyásolják a pedagógiai kísérletben szereplő hallgatók és oktatók motivációját, reflektív szemléletét és tudatosságát ezekben a kiszámíthatatlan időkben is.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2021.2.256.285
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 9 szám 2 (2021): Oktatás a Covid idején; 256-285
2063-9945
10.31074/gyntf.2021.2
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2021 Szerző
|