Ugrás a tartalomhoz

A hazai publikált óvoda–iskola átmenetet segítő gyakorlatok szisztematikus áttekintése

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/2559
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A systemic review of Hungarian literature on practices that assist transition from kindergarten to school
A hazai publikált óvoda–iskola átmenetet segítő gyakorlatok szisztematikus áttekintése
Létrehozó:
Fleisz-Gyurcsik, Anita
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2021-10-19
Téma:
óvoda–iskola átmenet
iskolakezdés
szisztematikus áttekintés
Tartalmi leírás:
Az óvoda–iskola átmenet megkönnyítésére a nemzetközi és a hazai szakirodalom számos gyakorlatot ismertet, ezek hazai kutatói reflexiója azonban még nem ismert. Ezért az áttekintésünk célja a hazai óvoda–iskola átmenetet segítő publikált gyakorlatok összegyűjtése, rendszerezése és elemzése. A tanulmányunkban a 2020 márciusáig megjelent hazai szakirodalomban 42 gyakorlatot azonosítottunk, ezeket hét szempont alapján elemeztük. Így láthatóvá vált, hogy a legtöbbet gyakorló pedagógusok dolgozták ki, s a 2000-es évek közepén tették közzé. Leginkább az új intézmény és a leendő tanítók megismertetésére irányulnak. Legjellemzőbb, hogy a szerzők nem ágyazzák be a munkájukat elméleti kontextusba. A működésükben inkább a személyi feltételek hangsúlyosak, mint a tárgyi-környezeti feltételek. A fellelt gyakorlatok eltérő hosszúságú intervallumot ölelnek fel az átmenetből; a leggyakoribb az óvodai nagycsoport teljes tanévére kiterjedő óvoda-iskola átmenetet segítő gyakorlat. A legtöbb gyakorlat esetében nem találtunk utalást hatásvizsgálatra.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2021.2.56.90
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 9 szám 2 (2021): Oktatás a Covid idején; 56-90
2063-9945
10.31074/gyntf.2021.2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Szerző