Ugrás a tartalomhoz

Irodalommal nevelni: Előszó a gyermekirodalmi számhoz

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/2306
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Előszó
Cím:
Education with literature: Prologue for the thematic issue
Irodalommal nevelni: Előszó a gyermekirodalmi számhoz
Létrehozó:
Lózsi, Tamás
Gönczöl, Andrea
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2021-04-18
Tartalmi leírás:
Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar által megjelentetett Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat jelen számának fókuszában a gyermekirodalom és kutatásának szerteágazó kapcsolatrendszere áll. A színes, több perspektívát érintő, tudományterületeken átívelő tematikus szám írásainak közös jellemzője a gyermekirodalom interdiszciplinaritásának bemutatása és közvetítése. A gyermek- és ifjúsági irodalom kutatási területei számos tudományághoz kapcsolódnak: átívelnek a határokon túl más népek kultúrtörténetébe, felvetnek nyelvészeti, folklórtörténeti, módszertani, tantárgy-pedagógiai témákat, kérdéseket. Irodalom Baka L., P. (2021). Keresztesi József: Csücsök, avagy a nagy pudinghajsza (Rajzolta: Horváth Ildi). Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 201–2017. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.201.217 Balázs, G. (2021). Mi születik velünk? Velünkszületettség: nyelv, gyermekfolklór. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 87–98. https://doi.org/10.31074/ gyntf.2021.1.87.98 Bumberák, M. (2021). A Zoomperenciás-tengeren is túl – Egy online élőszavas mesemondó kurzus margójára. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 320–326. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.320.326 Gaál-Horváth, K. (2021). Borbáth Péter Együtt a Pörkeföldre című meseregényének szintaktikai jellegzetességei. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 230– 239. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.230.239 Gajdóné Gődény, A., Koósné Sinkó, J. & Merényi, H. (2021). A regényolvasás (be) vezetése – meseregények az olvasóvá válás folyamatában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 261–299. https://doi.org/10.31074/ gyntf.2021.1.261.299 Grandpierre, A. (2021). Könyv születik. Kreatív írás alsó tagozaton. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 300–319. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.300.319 Gönczöl, A. (2021). Olvasóvá nevelés óvodáskorban a drámapedagógia módszereivel – A mese komplex személyiségfejlesztő hatása. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 250–260. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.250.260 Kerekes, G. (2021). Ungarndeutsche Kinderliteratur: Josef Michaelis‘ Zauberhut. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 145–161. https://doi.org/10.31074/ gyntf.2021.1.145.161 Lengyelné Molnár, T., Racsko, R. & Szűts, Z. (2021). A kommunikációs kompetencia fejlesztésének új lehetőségei: digitális történetmesélés LEGO® eszközzel. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 327–339. https://doi.org/10.31074/ gyntf.2021.1.327.339 Lózsi, T (2021). Hisztiretorika. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 115– 130. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.115.130 Márkus É. (2021). Baranya megyei német népmesék a nemzetiségi oktatásban – Az Ördögcsúcs című mesekötet. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 131– 144. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.131.144 Mukics, J. (2021). Neil Gaiman Coraline című regényének komparatisztikai vizsgálata. A gyermeki lélek vágyai fantázia és valóság határán. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 162–190. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.162.190 Nagy, N. (2021). Tulajdonnevek kárpátaljai népmesékben a Három arany nyílvessző című népmesegyűjtemény alapján. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 162–190. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.162.190 Pölcz, Á. (2021). Hallgatólagos tudás az anyanyelvi nevelésben. A gyermekirodalom szerepe a nyelvi tudatosság kialakításában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, (9)1, 218–229. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.218.229
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2021.1.5.7
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 9 szám 1 (2021): Irodalommal nevelés; 5-7
2063-9945
10.31074/gyntf.2021.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Szerző