Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A méhek csodálatos élete az alsó tagozaton – (nem csak) matematikaórákra |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/708 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A méhek csodálatos élete az alsó tagozaton – (nem csak) matematikaórákra
|
| Létrehozó: |
Ambrus, Gabriella
Wagner, Anke
Tautz, Jürgen
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2014-12-22
|
| Téma: |
méhek
megfigyelés
matematikafeladatok
természettudományok
geometria
|
| Tartalmi leírás: |
A különböző tárgyak tanításában a tárgyközi kapcsolatok feltárása és megfelelő beépítése fontos oktatási feladat. Ennek megvalósításához nagy segítséget jelentenek a körülöttünk levő világ megfigyeléséből adódó adatok, tapasztalatok. Az adott korosztály számára megfelelő vizsgálódást és alkalmazást meghatározzák egyrészt a gyerekek élményvilágába illeszthető témák és az oktatási dokumentumokban meghatározott általános és tantárgyi fejlesztési célok, műveltségi tartalmak. Emellett természetesen figyelembe kell venni a rendelkezésre álló lehetőségeket is.A kisiskolás korosztály esetében természetesen adódik a közvetlen környezet megfigyelése és a tapasztalatok felhasználása, így gyakran kerül sor a vásárlással, iskolai élettel, könnyen elvégezhető kísérletekkel kapcsolatos tapasztalatok feldolgozására. A gyerekek élményvilágában a növények és állatok élete fontos szerepet kap, de ezzel kapcsolatban a megfigyeléseknek erősen határt szabnak a lehetőségek.A kisgyerekek általában csodálattal tekintenek a nagyon kicsi, illetve az igen nagy állatokra, sokan szívesen is foglalkoznak velük, ám gyakran inkább csak „elméletben”, könyvek filmek segítségével. Például a méhek élete igen izgalmasnak ígérkezik, de megfigyelésükre – különösen a kaptárok zárt világa miatt nemigen van mód. A tanulmányban bemutatunk egy lehetőséget arra, hogy internet segítségével hogyan végezhetnek akár már kisiskolás gyerekek is a méhek életével kapcsolatos megfigyeléseket. Vizsgáljuk, hogy ilyen megfigyelések hogyan hasznosíthatók a német és magyar oktatásban, elsősorban a matematika tanításában és a vizsgálódások hogyan egészíthetők ki egyéb, a témához tartozó feladatokkal.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2014.2.8.17
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 2 szám 2 (2014): „Gondolod, hogy erre megy?” – matematikatanítás módszertani kûlönszám; 8-17
2063-9945
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2014 Szerző
|