Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A digitális kor gyermekei |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/700 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tematikus tanulmányok |
Cím: |
A digitális kor gyermekei
|
Létrehozó: |
Lénárd, András
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2015-03-09
|
Téma: |
digitális nemzedék
információs társadalom
hálózatosodás
multitasking
konnektivizmus
|
Tartalmi leírás: |
A közoktatásban manapság egyre gyakrabban találkozunk azzal a megfogalmazással, miszerint a most iskolába lépő illetve az ott tanuló gyerekek sokkal nehezebben kezelhetők, mint az előző generáció. A tanulmány áttekinti az információs társadalom sajátosságait, majd a már közismert generációelméletek kritikáit fogalmazza meg. Bevezet egy új kifejezést is, mely a generációelméletek egyfajta veszélyére figyelmeztet: a digitális Pygmalion-effektust. Kitér a digitális kor gyermekeinek azon tulajdonságaira, melyek a megváltozott társadalmi háttérből és az információ mennyiségének és terjedési sebességének növekedéséből adódnak.A leglényegesebb probléma azonban a tanítás-tanulás és a nevelés oldaláról mindenképpen az, hogy a különböző digitális generációhoz tartozó pedagógus és tanulók együttműködése, közös munkája hogyan valósulhat meg az információs társadalomban. E kérdéskör szempontjainak felvillantása után a pedagógus megváltozott szerepkörének kérdéskörét elemzi és igyekszik eloszlatni azt a gyakran emlegetett félelmet, miszerint a digitális generáció előtt lebomlóban van az idősebb pedagógus-generációk tekintélye.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2015.1.74.83
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 3 szám 1 (2015): Korunk gyermekei az iskolában; 74-83
2063-9945
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2015 Szerző
|