Ugrás a tartalomhoz

A digitális kor gyermekei

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/700
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
A digitális kor gyermekei
Létrehozó:
Lénárd, András
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2015-03-09
Téma:
digitális nemzedék
információs társadalom
hálózatosodás
multitasking
konnektivizmus
Tartalmi leírás:
A közoktatásban manapság egyre gyakrabban találkozunk azzal a megfogalmazással, miszerint a most iskolába lépő illetve az ott tanuló gyerekek sokkal nehezebben kezelhetők, mint az előző generáció. A tanulmány áttekinti az információs társadalom sajátosságait, majd a már közismert generációelméletek kritikáit fogalmazza meg. Bevezet egy új kifejezést is, mely a generációelméletek egyfajta veszélyére figyelmeztet: a digitális Pygmalion-effektust. Kitér a digitális kor gyermekeinek azon tulajdonságaira, melyek a megváltozott társadalmi háttérből és az információ mennyiségének és terjedési sebességének növekedéséből adódnak.A leglényegesebb probléma azonban a tanítás-tanulás és a nevelés oldaláról mindenképpen az, hogy a különböző digitális generációhoz tartozó pedagógus és tanulók együttműködése, közös munkája hogyan valósulhat meg az információs társadalomban. E kérdéskör szempontjainak felvillantása után a pedagógus megváltozott szerepkörének kérdéskörét elemzi és igyekszik eloszlatni azt a gyakran emlegetett félelmet, miszerint a digitális generáció előtt lebomlóban van az idősebb pedagógus-generációk tekintélye.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2015.1.74.83
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 3 szám 1 (2015): Korunk gyermekei az iskolában; 74-83
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2015 Szerző